سرویس استان‌های هنرآنلاین: محمدابراهیم فروزانی در این بازدید گفت: این مکان برای شهر ادب‌پرور شیراز بسیار مهم محسوب می‌شود؛ زیرا که در نقطه‌ با اهمیتی در محور فرهنگی تاریخی شهرمان قرار دارد و در ساختار فضای شهری و نزدیکی با آرامگاه حافظیه دارای اهمیت صد چندانی نیز شده است.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری افزود: تالار مرکزی شهر شیراز که در حال ساخت و ساز است با توجه به هم جواری با لسان‌الغیب، شاعر نامی و غزل‌سرا؛ و همچنین موزه مشاهیر و موزه‌ای که در حال احداث است؛ به عنوان منطقه‌ای فرهنگی توریستی در نظر گرفته می‌شود و پروژه مهمی برای شیراز است و نقش ملی و بین‌المللی دارد.

فروزانی اظهار داشت: در تکمیل این پروژه نیاز است تا استفاده کاملی از سالن و فضای اطرافش در دستور کار قرار گیرد و توجیه اقتصادی آن را بالا ببریم تا از این طریق بتوان با تأثیر مهمی که دارد، کل منطقه را به لحاظ رویکرد فرهنگی و توریستی ارتقاء بخشد.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری گفت: شیراز مدعی پایتخت فرهنگی و هنری است و زیرساخت‌های لازم را باید در نقاطی این‌چنین که دارای دسترسی بالا هستند را مد نظر قرار داد و اگر بتوانیم این دغدغه را به نتیجه و بهره‌برداری قابل قبولی برسانیم؛ آن‌وقت در اقتصاد گردشگری نیز بسیار فعال عمل خواهد شد.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای بهره‌برداری از تالار مرکزی شهر شیراز، گفت: این پروژه با زیربنای ١٤٤٠٠ متر مربع و در زمینی ١٨٠٠٠ متری در سیلوی قدیم شامل، دو سالن تخصصی تئاتر و موسیقی، فضای نمایشگاهی و رستوران و سالن‌های تمرین در حال ساخت و ساز است.

صابر سهرابی در پایان گفت: به دلیل اهمیت این‌گونه مکان‌ها در ارتقاء و رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های اصحاب فرهنگ، ادب و هنر و تولیدات و آثار آن‌ها و همچنین توسعه برنامه‌های کلان استانی، کشوری، ملی و فراملی در حال رایزنی‌های لازم هستیم تا برای تکمیل این پروژه و نیاز شصت میلیارد تومان اعتباری، از مشارکت و یا واگذاری به بخش خصوصی برای ادامه ساخت آن استفاده کنیم.

 

الهه بهرامی