به گزارش هنرآنلاین، نمایش "ماربازی" با بازی کامبیز دیرباز و نوشته صحرا فتحی به زودی به روی صحنه می‌رود. این نمایش محصول کمپانی "دیار" به کارگردانی صحرا فتحی و سعید دشتی در بهار ۹۸ به روی صحنه می رود.

کامبیز دیرباز ۱۲ سال پیش با نمایش "یک زن، یک مرد" آخرین حضور خود را بر روی صحنه تجربه کرده است.

همچنین روابط عمومی و تبلیغات این نمایش به عهده ایلیا شمس است.

اطلاعات تکمیلی به زودی اعلام می‌شود.

 

رضا بهاروند با "شاه ماهی" به شهرزاد می‌رود

نمایش "شاه ماهی" به کارگردانی رضا بهاروند در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

این اثر به نویسندگی مشترک رضا بهاروند و احمد سلگی به کارگردانی رضا بهاروند روی صحنه می‌رود. این نمایش پس از ۹ ماه تمرین آماده اجرا می‌شود. تجربه‌ پیشین بهاروند نمایش "سماعی زاده" بود که در تئاتر باران با استقبال تماشاگران مواجه شد.

نمایش "شاه ماهی" از اواسط اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

اطلاعات تکمیلی به زودی اعلام می‌شود.

 

تماشاخانه مشایخی، میزبان یک نمایش در راستای کمک به سیل زدگان کشور

تماشاخانه استاد جمشید مشایخی این شب‌ها در ساعت 19 و به مدت 75 دقیقه، میزبان نمایش "حافظ خلوت نشین تو را می‌خواند" به نویسندگی و کارگردانی مهدی صفار است.

فهیمه دباغی،‌ ناهید مرادی،‌ المیرا غفوریان،‌ سیامک گل سرخ،‌ کامران پور ناجی،‌ محسن برزگار، احد توحیدی راد، مهدی صفار،‌ بردیا خواستار،‌ رزگار فیض الهی،‌ امیرمحمد نهضت و محمد رشیدی خیر آباد در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. حافظ خلوت نشین تو را می‌خواند، شامل موسیقی زنده نیز است.

شایان ذکر است تمامی درآمد حاصل از فروش این نمایش، صرف کمک به مردم سیل زده کشورمان خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند. در خلاصه داستان آمده است: "دختر و پسری عاشق یکدیگرند. دایی شهر دختر را می خواهد اما دختر او را نمی‌خواهد و از حضرت حافظ تقاضا می‌کند که به آنها کمک کند ... ."

 

۶ نمایش کودک در فرهنگ‌سراهای تهران

دوست واقعی من تیرکس، رویای کودکانه، گلدونه و کدو تنبل، توپولی مغرور، خپلک و ماه پری در فرهنگ‌سراهای ملل، ابن‌سینا و فردوس، پردیس تئاتر تهران و خانه فرهنگ فدک روی صحنه می‌روند.

دوست واقعی من تیرکس - فرهنگ‌سرای ملل

دوره اجرا: تا ۲۲ اردیبهشت

ساعت ۱۹

نویسنده و کارگردان: نیما بیگلریان

بازیگران: مارال ایزد بخش، نیما بیگلریان، سعید متعبد

با صدای: سجاد افشاریان 

روایت دختری است که با ورود به موزه دایناسورها با یک تیرکس آشنا می‌شود و ورودش به دنیای دایناسورها ماجراهایی را رقم می‌زند.

رویای کودکانه - پردیس تئاتر تهران 

دوره اجرا:  تا ۱۰ اردیبهشت

ساعت ۱۹

نویسنده و کارگردان: سیروس سپهری

بازیگران: کیانا سپهری، زهره چاووشی، امیرحسن حیاتی فلاح، سعیده حیاتی فلاح، سهیل مشهوری، ساینا شربتی، آیدا بخشنده، ملیکا خاکباز، فرنود حاجی آخوند زاده، بهزاد اسکندری، امیر مهدی فلاکی

یگانه دختر نوجوان است که  از مراقبت‌های بیش از حد والدینش خسته شده است و تصمیم می‌گیرد مسیر خانه تا مدرسه را به تنهایی برود تا ثابت کند که می‌تواند از عهده مشکلاتش برآید.

"گلدونه و کدو تنبل"- فرهنگ‌سرای ابن‌سینا

دوره اجرا: تا پایان اردیبهشت 

ساعت ۱۷ 

نویسنده و کارگردان مهرداد قرآن کیش و نیلوفر ابراهیمی 

بازیگران: نیلوفر ابراهیمی، نهال دلزده، مائده قدیری و مهرداد قرآن کیش

این نمایش با موضوع تنبلی کودکان، داستان خاله قزی را روایت می‌کند که به آرزویش یعنی داشتن فرزند رسیده اما تنبلی دخترش گلدونه ماجراهایی را ایجاد می‌کند. 

توپولی مغرور– فرهنگ‌سرای فردوس

کارگردان: پارسا پولادوند

طراح حرکت: شیلا نوروزی

بازیگران: مسعود پورجمشید، علیرضا عباسی، غزل فراهانی، مائده آتین، هلیا فروغی، نیوشا هاشم خانی، ملیکا روز بهانی، پرنیان واشقانی و پارسا پولادوند

عمو سیبیلو شکارچی جنگل است که چند روزی است هیچ غذایی برای خوردن پیدا نکرده برای شکار توپولی که کبوتری مغرور است، تله می گذارد.

نمایش کودک "خپلک" - فرهنگ‌سرای فردوس

دوره اجرا: تا ۲۷ اردیبهشت

ساعت ۱۷

نویسنده: ماندانا عبقری 

کارگردان: پویا شش‌پری 

آهنگساز: فرید نوایی 

داستان این نمایش درباره بچه موش بازیگوشی به نام خپلک است که به اشتباه تصور می‌کند مادر موشه خواهرش را بیشتر از او دوست دارد و در اثر همین تصور اشتباه روزی به تنهایی از خانه خارج می‌شود و..‌.

نمایش ماه پری- خانه فرهنگ فدک

تا ۲۵ اردیبهشت

ساعت ۱۷

نویسنده و کارگردان: عاتکه حسینی

بازیگران : سید علی حسینی حصاری، فاطمه آزادی، سجاد فسنقری، حامد مجیدی، افسانه غوغایی، عاتکه حسینی و هانیه لواسانی 

این نمایش برداشتی آزاد از داستان کهن ماه پیشونی است.