سرویس معماری هنرآنلاین: در  این سمینار تخصصی که به کوشش الهه قیطاسی برگزار می‌شود، دکتر محسن چاره ساز و دکتر پوریا عباسی به عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

مجموعه باغ صفوی اثری است مربوط به دوره صفوی - دوره قاجار که در زمان پایتخت بودن قزوین در عهد صفویه بنا شده است. این مجموعه به دستور شاه طهماسب و پس از استقرار در قزوین ساخته شد؛ شاه طهماسب اول صفوی پس از خریدن اراضی زنگیاباد (محوطه سبزه میدان و باغ موزه و فضاهای میان خیابان‌های شرقی، غربی و جنوبی تا ابتدای خیابان سپه)، معماران برجسته ایران را گرد هم جمع کرد تا باغی را طراحی کنند که بعدها این باغ، باغ صفوی نام گرفت و دولتخانه صفوی جدید را بنا کرد.

به طور کلی این مجموعه از چند بنا تشکیل شده است که اکثراً تخریب شده‌اند و تعدادی از آن‌ها در حال حاضر در دست مرمت هستند. محدوده اصلی باغ دارای ۷ در ورودی بوده است که فقط یک در از آن‌ها به نام سردر عالی قاپو باقی مانده است.

مجموعه باغ صفویه از چندین بخش به نام‌های سر در عالی قاپو، عمارت نادری، عمارت پهلوی و عمارت قاجاری، گراند هتل، کاخ چهل‌ستون، موزه قزوین، بقعه پیغمبریه و مدرسه امید تشکیل شده است.

حضور برای عموم در این سمینار آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند سه شنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۳:۳۰ به دانشگاه شهید بهشتی، سالن دفاع دانشکده معماری و شهرسازی مراجعه کنند.