به گزارش هنرآنلاین، روح‌الله رنجبری، مدیرگروه امور سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: ١٤٠ فیلم، حاصل زحمات فیلم‌سازان فارس در سال ٩٧ بوده است.

او ادامه داد: همچنین سینماگران فارس، در سال ٩٧، بیش از ٢١٠ فیلم را در سینماهای خود اکران کردند که با استقبال مردمی خوبی مواجه شده بود.

رنجبری با اعلام این خبر که در سال ٩٧، پنج جشنواره مهم فیلم در سطح فارس برگزار شده است، خاطرنشان کرد: بزرگترین اتفاق سینمایی سال گذشته، برگزاری جشنواره ملی فیلم فجر در شیراز بود که با افزایش ٣٢ درصدی تماشاچیان روبرو شد.

این کارشناس سینمایی اضافه کرد: هرچند علاقه مردم به سینما و تماشای فیلم‌های ساخته شده افزایش یافته است، اما به دلیل مشکلات اقتصادی پیش آمده، تعداد فیلم‌های ساخته شده رو به کاهش رفته که این امر می‌طلبد که با توجه به نام گزاری امسال به رونق تولید، بخش خصوصی در این راستا همت بیشتری به خرج دهد زیرا که صنعت سینما یک صنعت زود بازده است که می‌تواند سایر بخش‌های تولیدی و صنایع دیگر را نیز فعال‌تر کند.

 مدیرگروه امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در سال ٩٧، افزایش ١٠ درصدی تعداد سالن‌های سینما، شرکت‌های فیلم‌سازی و مراکز تک منظوره صداگذاری و صدابرداری استان فارس را داشتیم که نشان از افزایش علاقه به صنعت و هنر سینماست.

او در مورد فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و بازی‌های رایانه نیز گفت: هم اکنون در سطح استان فارس ٤٥٦ فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و ٦٤٧ فروشگاه‌های بازی‌های رایانه فعال داریم.

 

الهه بهرامی