حمیدرضا یوسفی فر تاثیرات مثبت بنیاد ملی مد و لباس را در حوزه پوشاک غیر قابل انکار خواند و در این باره به خبرنگار مد ولباس هنرآنلاین گفت: با در نظر گرفتن تاثیرات مثبت بنیاد ملی مد و لباس همت وافری از سوی مسئولین برای تنظیم اساسنامه و اجرایی شدن آن به کار گرفته شد که سبب شکل‌گیری اتفاقات خوبی در آینده نزدیک در عرصه مد و لباس کشور خواهد شد.

وی درباره اهداف تشکیل بنیاد ملی مد و لباس اظهار کرد: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف یکی از مهمترین دغدغه های این بنیاد است ضمن اینکه حمایت دائمی از طراحان و تولیدکنندگان برای رسیدن آثار به مرحله تولید و عرضه پوشاک در کشور از یگر برنامه های این بنیاد محسوب می‎شود.

نماینده اتحادیه کشوری صنف پوشاک در کارگروه مد و لباس ادامه داد: بعد از اجرایی شدن نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف و انتخاب آثار برتر که در سال گذشته انجام شد، نیاز به حضور این طرح ها در بازار و جامعه احساس شد. پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و گشایش بنیاد، امیدواریم شاهد حضور این طرح‌های لباس در بازار باشیم و بتوانیم آثار برتر را به سطح تولید انبوه و تجاری سازی برسانیم.

یوسفی‌فر افزود: موضوع پوشاک موفق درکشور خروجی کارگروه مد و لباس است که زیر نظر معاونت محترم امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دولتی است. از سوی دیگر در بخش خصوصی نیز اتحادیه کشوری صنف پوشاک که یک تشکل فعال در این حوزه است، قسمتی از فعالیت های این بنیاد را پوشش خواهد داد تا شاهد تداوم ارتباط در این حوزه بین دولت و بخش خصوصی در عرصه مد ولباس باشیم.

وی تصریح کرد: در بخش دولتی رسیدگی و کمک به تشکل های طراحان و ایجاد هماهنگی و تعامل این گروه با یکدیگر انجام می شود که طراحان پس از این مرحله با گرفتن شناسه و تایید بنیاد از طرف اتحادیه کشوری صنف پوشاک جهت تولید انبوه به برندها و تولیدکنندگان معتبر کشور معرفی می شوند.

نماینده اتحادیه کشوری صنف پوشاک در کارگروه مد و لباس گفت: تولید انبوه آثار طراحان در بخش مانتو را میتوان به 2هزار تولیدکننده مانتو در تهران که 400 واحد آن تولیدی ها به نام و برنددار هستند سپرد و البته در شاخه های دیگری چون پوشاک زنانه و مردانه، چادر، کودک و ... نیز تولیدکنندگان فعال بسیاری حضور دارند.

یوسفی فر ارتباط برقرار کردن بین ایده طراحان، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان را از اهداف بنیاد پوشاک دانست و بیان کرد:رساندن آثار تایید شده به مرحله تجاری سازی از عمده اهداف بنیاد و چرخه پوشاک کشور است.

نماینده اتحادیه کشوری صنف پوشاک در کارگروه مد و لباس درباره شاخص انتخاب آثار در این بنیاد گفت: آثار باید دارای خلاقیت و نوآوری باشد تا بتواند مورد مقبولیت مردم واقع شود ضمن اینکه داشتن ویژگی ها و نشانه های ایرانی و اسلامی نیز در کارها ضروری است.

انتهای پیام/61