سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه "چهره دیگر" با آثاری از حامد رشتیان و بهداد لاهوتی در گالری "نیکلاس فلامل" پاریس برپاست. در این نمایشگاه که 15 فروردین افتتاح شد، دو هنرمند مجسمه‌ساز ایرانی به نمایش آثار هنری پرداختند که با سوژه‌ای یکسان خلق شده و روایتی از تاریخ و هنر ایران را برای مخاطبان اروپایی نمایش می‌دهد.

آنچه در این نمایشگاه دیده می‌شود مجموعه‌ای از مجسمه‌های مدل‌سازی شده اسلحه‌های پس از قرن 18 در ایران است. رشتیان و لاهوتی با تمرکز بر جنبه زیبایی‌شناسی و تزئینی این اسلحه‌ها بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ ایران را به تصویر کشیده‌اند.

با نگاهی تاریخی به صنعت ساخت سلاح در ایران می‌توان دریافت که تزیینات، بخشی جدا نشدنی از این صنعت بوده و با تکامل در طی قرون، نمونه‌های اعلای آن در دوره صفویه به وجود آمد. تزئینات به کار رفته روی سلاح‌ها با سایر آثار کاربردی و معماری ایران شباهت دارد، اما حضور آنها در ابزار جنگی و تاکید بر جنبه های تزئینی و زیبایی شناختی به کار رفته در این جنگ افزارها بسیار قابل توجه است. گویی سازندگان این اشیاء زیبا سعی داشتند که با استفاده از هنر خود، خشونتی که جزء جدایی‌ناپذیر اسلحه است را تلطیف کرده و از آن بکاهند.

نمایشگاه "چهره دیگر" تا 12 اردیبهشت (2 می) در گالری نیکلاس فلامل برپاست.