به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، سعید اسدی مدیر مجموعه تئاترشهر در پی درگذشت استاد جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان متنی را منتشر کرد.

در متن منتشر شده از سوی سعید اسدی آمده است: قوام و عزت تئاتر ایران مرهون کوشش های مردان و زنانی است که در دوران زندگی خود به زحمت و مقاومت، با درخشش های کم نظیر، پایه های این دستاورد شریف انسانی را استوار کردند و ماندگار در خاطره جمعی جامعه همواره یادآور هنر و هنرمندی بودند.

استاد جمشید مشایخی ، از مفاخر بازیگری تئاتر و سینمای ایران ، نمونه‌ بزرگ اخلاق نیکو ، فرهنگ مداری ایرانی و میهن خواهی بود و منش او، همچنان پس از او، برای حاضران در هنر ایران آموختنی است.

مجموعه تئاترشهر درگذشت این هنرمند گرانمایه را به خانواده گرامی ایشان، مردم شریف ایران و هنرمندان تئاتر تسلیت می گوید و آرامش و آمرزش پروردگار بخشاینده را برای روان این هنرمند گرانقدر خواهان است.

 

پیام تسلیت فرهنگستان هنر برای درگذشت استاد جمشید مشایخی

علیرضا اسماعیلی، سرپرست فرهنگستان هنر و گروه تخصصی سینمای این فرهنگستان نیز درگذشت استاد جمشید مشایخی؛ هنرمند فقید عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت اسماعیلی به این شرح است:

اِنَّالِلَه وَاِنَّااِلَیْهِ رَاجِعُوْنَ

مرد خردمند هنرپیشه را

عمر دو بایست در این روزگار

تا به یکی تجربه اندوختن

با دگری تجربه بردن به کار

بی گمان استاد جمشید مشایخی که مصداق بارز این شعر سعدی است، هماره عمر بر سر تجربه اندوزی و آموختن  فن و هنر بازیگری گذارد و تجربیات در این عرصه را دوباره به کار گرفت و گوهر هنر وجود خود را با صیقل روزگار و  مردم،  خوش آب و رنگ ساخت و همین امر وی را از بزرگان و سر آمدان هنر این مرز و بوم گرداند.

استاد جمشید مشایخی در طول عمر با برکت خود در سینمای ایران، همواره هنرپیشه‌ای پرتوان، مسلط به حرفه پرفراز و نشیب بازیگری و متکی به ارزش‌های فرهنگی و سنت‌های کهن این مرز و بوم بوده است. در سالیان متمادی بازیگری وی در سینما و تلویزیون، حفظ اخلاق و شرافت انسانی و معنویت و جوانمردی از اصول بارز نگاه هنری ایشان بود. چه سخت بود همچون جمشید مشایخی، دهه‌ها بر تارک بلند هنر و سینمای ایران ایستادن و چه خوش ایستادن. تاریخ هنرهای نمایشی ایران  همواره بازی‌های درخشان این هنرمند گرانمایه را به یاد خواهد سپرد و از آن به عنوان برگی درخشان در کتاب هنر سینمای ایران یاد خواهد کرد.

فرهنگستان هنر و گروه تخصصی سینمای فرهنگستان فقدان این هنرمند گرانمایه را به مردم هنر پرور ایران زمین، جامعه هنری  و همچنین خانواده محترم ایشان و به خصوص فرزند هنرمندش استاد نادر مشایخی تسلیت گفته و از خداوند بزرگ  برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی مسألت می‌نماید. روحش قرین رحمت الهی، و یادش گرامی باد.