سرویس سینمایی هنرآنلاین: در پایان هر سال یا ابتدای سال بعد که کارنامه یک سال فعالیت سینماگران بسته می‌شود، مشخص می‌شود که کدام بازیگران پرکارتر و فعال‌تر از دیگران بوده‌اند. سال 97 نیز پرونده کاری خود را بست و در این یک سال محمدرضا شریفی‌نیا با هفت فیلم پرکارترین بازیگر مرد و رعنا آزادی‌ور با پنج فیلم پرکارترین بازیگر زن سال شناخته شدند.

نیمکت

شریفی‌نیا که عمدتا در نقش مکمل حضور می‌یابد سال 97 با هفت فیلم "داش آکل"،"سوفی و دیوانه"، "قرارمون پارک شهر"، "گام‌های شیدایی"، "پیشونی سفید ۲"، "پشت دیوار سکوت" و "ماموریت غیرممکن" بر پرده سینماها ظاهر شد.

سرو زیر آب

اما بابک حمیدیان دیگر بازیگری است که به عنوان پرکارترین بازیگر سال 97 باید از او نام برد. حمیدیان سال گذشته با شش فیلم "سرو زیر آب"، "شماره ۱۷ سهیلا"، "جشن دلتنگی"، "به وقت شام"، "مصادره" و "خرگیوش" در رتبه دوم قرار گرفت که در این میان تنها دو فیلم"به وقت شام" و "مصادره" در گیشه نیز موفق عمل کرده و با فروش خوبی مواجه شدند.

آینه بغل

جواد عزتی بازیگری که این روزها نام و حضورش بر پرده سینماها متضمن حضور مخاطبان در سینماهاست، سال 97 سال پرکاری را پشت سر گذاشت. او با فیلم‌های "آینه بغل"، "هزارپا"، "تنگه ابوقریب"، "خرگیوش" و "لاتاری" بر پرده سینماها حضور یافت که هر پنج فیلم نیز موفق به فروش بسیار خوبی در سینما شدند. شاید بتوان عزتی را موفق‌ترین بازیگر سال گذشته دانست که آثارش در گیشه موفق بوده‌اند. او علاوه بر این در فیلم‌های "ما همه با هم هستیم"،"جان دار"،"چهارانگشت"، و"ماجرای نیمروز، ردخون" نیز به ایفای نقش پرداخته است که در سال 98 علاوه بر این باید اکران  فیلم "پیلوت" را نیز به جمع این آثار افزود.

لونه زنبور

در میان بازیگران زن رعنا آزادی‌ور و بهنوش بختیاری هر کدام با پنج فیلم پرکارترین بازیگران زن سال ۹۷ بودند. رعنا آزادی‌ور در فیلم‌های "به وقت خماری"، "در وجه حامل"، "چهارراه استانبول"، "لونه زنبور" و "مرداد" ایفای نقش کرد که تنها "لونه زنبور" توانست درگیشه موفق ظاهر شود.

لازانیا

 بهنوش بختیاری نیز در فیلم‌های "دزد و پری ۲"، "آستیگمات"، "لازانیا"، "دم سرخ‌ها" و "مرداد" حضور داشت که تقریبا از فروش نسبتا خوبی برخوردار بودند.

در مجموع این پرکاری بازیگران نشان از انتخاب درست و یا موفقیت فیلم‌ها نیست، چرا که از میان آثاری که این بازیگران در آن حضور  یافتند تنها چند فیلم در گیشه موفقیت آمیز بودند  و باقی در گیشه با شکست مواجه شدند یا فروش نسبتا ضعیفی داشتند.