سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: در پی وقوع بارندگی‌های اخیر که متأسفانه استان فارس و به ویژه شهر شیراز دچار آبگرفتگی و سیلاب شد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای تابعه، در جهت اسکان مهمانان نوروزی و سیل‌زدگان و کمک به آن‌ها از همه توان خود استفاده کرده است.

صابر سهرابی ادامه داد: در این راستا در مجتمع‌های فرهنگی و هنری سطح شیراز و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شیراز، ظرف ٢٤ ساعت گذشته، حدود ٣٠٠٠ نفر را اسکان داده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن اعلام آمادگی بیش از ٢٥٠ کانون فرهنگی و هنری مساجد جهت اسکان و پذیرایی از سیل‌زدگان افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با کمک سایر نهادهای مسجدمحور در قریب ٥٠ مسجد، حسینه و تکایا توانسته‌اند بالغ بر ٢٨٠٠ نفر را اسکان داده و از آن‌ها پذیرایی کنند. همچنین قریب ٢٠٠ نفر نیز در مجتمع‌های فرهنگی و هنری شیراز اسکان داده شده‌اند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس ضمن تشکر از همکاری مردم خاطرنشان کرد: از دیروز، در هر نوبت غذایی بیش از ١٦٠٠ دست غذا جهت پذیرایی از کسانی که در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اسکان داده شده‌اند، طبخ و به آنان اهدا شد.

وی با اشاره به این که در تمام شهرستان‌های فارس آمادگی اسکان و پذیرایی توسط مجتمع‌های فرهنگی و هنری و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هماهنگی ستادهای بحران زیر نظر ائمه جمعه هر شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به افزایش بارندگی در شهرستان مرودشت، طی ٢٤ ساعت گذشته مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان مرودشت میزبان بیش از ١٠٠ نفر از میهمانان نوروزی بود که در این بارندگی‌ها مجبور به ماندن در این شهرستان شدند.

الهه بهرامی