سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه "باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس" در موزه ملی ایران برپاست. در این نمایشگاه ۵۶۰ شیء باستانی و تاریخی هلند در سه گالری با نام "باستان‌شناسی از دوره پارینه سنگی میانه تا اوایل قرون وسطی"، "سفال" و "تابلوهای نقاشی قرون ۱۹ –۲۰ میلادی" به نمایش درآمده‌اند و آثار متنوعی شامل ظرف سفالین و فلزی، ابزار سنگی، زیورآلات، مومیایی طبیعی انسان، تابلو نقاشی و سفال به نمایش گذاشته شده‌اند. در کنار آثار تاریخی گوناگونی که در این مجموعه دیده می‌شود، نقاشی‌هایی از معتبرترین هنرمندان صاحب نام موزه درنتس نیز برای مخاطبان ایرانی به نمایش درآمده است.

نکته جالب این که یکی از تابلوهای نقاشی این مجموعه، قبل از نمایش در هلند به تهران سفر کرده و برای نخستین بار در ایران به نمایش درآمده است. تابلوی "چشم‌انداز خانه روستایی در درنته ۱۸۹۴" که هنوز مورد بازدید هلندی‌ها قرار نگرفته، سال گذشته توسط مسئولان موزه درنتس از نهاد دیگری خریداری شده، اما تا قبل از انتقال آن به ایران، در هیچ کدام از تالارها یا نمایشگاه‌های هلند نمایش داده نشده بود. این اثر ۱۲۴ سال پیش توسط "سیمون مولین" به تصویر کشیده شده و شیوه طراحی فیگورها و استفاده از رنگها این اثر را به یک نقاشی مدرن تبدیل کرده است.

یکی دیگر از آثار قابل توجه این مجموعه، از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران خارج شده و در کنار هموطنان هلندی خود قرار گرفته است. "بر دروازه ابدیت" یکی از تابلوهای معروف ونسان ونگوگ است که از فردی بازنشسته و کهنه سرباز در یک نوانخانه‌ محلی در لاهه طراحی شده است. از این اثر ۱۳۶ ساله، هفت نسخه چاپ سنگی تهیه شده که وجه تمایز نسخه موجود در ایران با شش نسخه دیگر در آن است که عنوان تابلو "بر دروازه ابدیت" با دست‌خط ون‌گوگ زیر اثر به چشم می‌خورد.

نمایشگاه "باستان‌شناسی و هنر سرزمین هلند به روایت موزه درنتس" تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ در موزه ملی ایران برپاست.