سرویس استان‌های هنرآنلاین: نشست هم اندیشی رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌‎های استان فارس با مدیرکل و معاونین این اداره در شیراز برگزار شد.

در این نشست، رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های استان فارس با بیان مشکلات، معضلات و ارائه راهکارهای مورد نظر خود به هم اندیشی جهت برطرف شدن مسایل و مشکلات موجود ساختاری یا مصداقی پرداختند.

مهدی رنجبر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این همایش گفت: در برگزاری جشنواره های فیلم و موسیقی، توانستیم جایگاه دوم را در کشور داشته باشیم و امید داریم سال آینده این جشنواره ها را با کیفیت بالاتری برای شهروندان اجرا کنیم.

مهدی رنجبر ادامه داد: تلاش شده است تا جشنواره مد و لباس فجر نیز در اردیبهشت ماه جاری برگزار کنیم.

رنجبر با اشاره به جشنواره هنرهای تجسمی فجر نیز خاطر نشان کرد: در این جشنواره ٢٦٥ اثر در ٤ رشته کاریکاتور، عکس، تصویرسازی و پوستر با ارزش تقریبی ٧٥ میلیون تومان به نمایش در آمد که این آثار تا سال آینده جهت نمایش در شهرستان‌ها، در اختیار این اداره کل است و سال آتی در ١٠ شهرستان بزرگ که شرایط نمایش این آثار را داشته باشند، به نمایش در خواهند آمد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ضمن گلایه در مورد سینمای دیجیتال و سیار شهرستان‌ها اضافه کرد: در برخی شهرستان‌ها سینمای دیجیتال و یا سیار را فعال کردیم که متأسفانه به دلیل عدم پرداخت معوقات، در صورتی که نتوانند تا اردیبهشت ماه مشکلات شان را برطرف سازند، مجبور می‌شویم این امکانات را از آن شهرستان‌ها به شهرستان‌هایی با شرایط مناسب منتقل کنیم.

محسن پرهیزگار، کارشناس حقوقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این همایش گفت: پیگیری مسایل حقوقی اعم از ابلاغیه، اجراییه، از مراجع قضایی و مدت و زمان تعریف شده ای دارد که رؤسای اداره های شهرستانی لازم است تا در اسرع وقت جهت تنظیم لایحه دفاعیه و شرکت در نشست های رسیدگی، اداره کل را آگاه کنند.

محسن پرهیزگاد ادامه داد: ضوابط صدور مجوز اجراهای صحنه ای اعم از کنسرت و نمایش، بر اساس شیوه نامه مصوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد که در ا آن همه جزییات مشخص شده است.

پرهیزگار افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز محتوای و هنری را صادر می کند و اماکن نیز تنها در بحث ترافیکی و انتظامی حق اظهار نظر و مجوز دارد و دیدگاه سایرین هیچ وجاهت قانونی ندارد.

کارشناس حقوقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تأکید کرد: برای اجراهای صحنه ای تنها دو مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اماکن ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است تا هنگام صدور مجوز، تعهدنامه‌های لازم را از مؤسسه و مجری برنامه اخذ شود.

 

الهه بهرامی