سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهدی فرد قادری به تازگی نسخه بین‌المللی "بی‌وزنی" آماده کرده است. تهیه"بی‌وزنی" بر عهده مرتضی شایسته است و فیلمنامه آن توسط فرد قادری به نگارش درآمده است. فیلم قصه‌ای زنانه دارد و از نظر فرمی در فضایی متفاوت با "جاودانگی" فیلم قبلی این کارگردان ساخته شده است. ‎امیرعلی دانایی، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، یاسر جعفری، جلال فاطمی، سپیده مرادپور و تینا پاکروان در این فیلم سینمایی به ایفای نقش می‌پردازند.

فرد قادری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فیلم گفت: درحال حاضر نسخه بین‌المللی فیلم "بی‌وزنی" آماده شده است و قرار است برای پخش آن نیز به زودی اقدام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اولین نمایش فیلم کجا خواهد بود، بیان کرد: در خارج از کشور ما به همه جشنواره‌های معتبر فیلم را پیشنهاد می دهیم، اما این که در کدام یک از این جشنواره‌ها انتخاب شود فعلا چیزی نمی‌دانم؛ اما درمورد اکران داخلی آن بعد از اولین حضور جهانی برای اکران داخلی اقدام خواهیم کرد.

کارگردان"جاودانگی" که علاوه بر فیلم بلندش یک فیلم کوتاه دیگر نیز در دست تولید دارد، درباره این فیلم توضیح داد: فیلم کوتاه "لذت‌های گناه‌آلود" توسط رامین نجفی در حال تدوین است و به زودی صداگذاری آن را نیز شروع خواهیم کرد. این فیلم 15 دقیقه است و برخلاف فیلم‌های قبلی از پلان_سکانس استفاده نکردم و بیش از ۱۰۰ پلان دارد. در تلاش هستیم پخش بین المللی این فیلم را نیز واگذار کنیم تا امکان بیشتر دیده شدن داشته باشد. "لذت‌های گناه آلود" یک فیلم فرمالیستی و البته جنایی فانتزی است و کل آن در یک گاوداری می‌گذرد.

فردقادری در پاسخ به این سوال که سال 97 برای او چگونه گذشت، اظهار کرد: با وجود آن که یک فیلم سینمایی و یک فیلم کوتاه ساختم و این بخش ماجرا خوب بود، اما برای من خیلی کمتر از سطح انتظاراتم و از برنامه‌ام دور بود. باید فعالیت‌های بیشتری انجام می‌دادم.

وی همچنین درباره سال 98 گفت: تلاش می‌کنم فاصله دو ساله‌ای که بین ساخت "جاودانگی" و "بی‌وزنی" افتاد، بین "بی وزنی" و فیلم سوم وجود نداشته باشد و پاییز یا تابستان سال 98 فیلم سومم را بسازم.

این کارگردان با اشاره به وضعیت سینما عنوان کرد: در سال 97 مانند همیشه تعدادی فیلم تجاری ساخته شد که دقتی به هنر نکرده بودند و فقط ساخته شده بودند که بفروشند. بسیاری از این فیلم‌ها نیز در گیشه شکست خوردند. در این میان تعدادی فیلم خوب هم ساخته شد که علاوه بر فروش درجه هنری درستی داشت و در فستیوال‌ها موفق عمل کردند. متاسفانه به تعداد انگشتان یک دست فیلم تجربه‌گرا داشتیم از فیلمسازانی که سعی کردند تجربه جدید داشته باشند و با عشق فیلم ساختند و تجربه جدیدی در سینما رقم زدند. من خودم عاشق این دست فیلم‌ها هستم، فیلم‌هایى در تلاش براى گسترش زبان سینما.