سرویس سینمایی هنرآنلاین: مدتی است تلویزیون مسابقه "ایرونیجات" را تبلیغ می‌کند که سام نوری بازیگر سینما و تلویزیون در آن به عنوان مجری برنامه حضور دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین در تشریح این مسابقه گفت: قرار است "ایرونیجات " یک مسابقه تلویزیونی برای پخش از شبکه ایران کالا باشد، اما هنوز درباره ریز داستان اجازه انتشار مطلبی را نداریم و شبکه نیازمند تصمیم گیری بیشتری است. درحال حاضر صرفا تبلیغات این مسابقه به روی آنتن می‌رود و دوستان درگیر این هستند که استانداردها و قواعد لازم آن را در بیاورند چرا که این مسابقه هدایای بسیاری دارد و در تکاپو هستند تا با معاونت سازمان و واحد بازرگانی به نتیجه لازم برسند تا مسابقه را به ضبط برسانیم. ما آمادگی کامل برای ضبط برنامه داریم ولی به دلیل اینکه بحث هدایا مطرح است و مبالغ بالاست باید واحد بازرگانی تایید کند و تمام جوانب را در نظر بگیرند.

نوری در ادامه درباره سایر فعالیت‌های خود نیز بیان کرد: فیلم "قرارمون پارک شهر" به کارگردانی فلورا سام در حال اکران است اما نمی‌دانم برای اکران نوروز هم برپرده سینماها باشد یا خیر؛ فیلم "ما همه با هم هستیم" ساخته کمال تبریزی را نیزآماده اکران دارم که قرار بود این فیلم اکران نوروزی داشته باشد اما جابه جا شد. در ادامه فیلم "لابی" را نیز آماده اکران دارم و به دلیل ممیزی‌هایی که به آن وارد شده است فعلا منتظر هستیم تا مراحل فنی طی شود و این فیلم نیز به اکران برسد.

وی افزود: همچنین پیشنهاد بازی در دو سریال را دارم که مذاکرات اولیه انجام شده است و بعد از نوروز کلید خواهند خورد که سریال‌های جذاب و دیدنی خواهند بود. یک پیشنهاد نیز برای شبکه نمایش خانگی دارم که آن نیز فعلا مسکوت است و اجازه صحبت درباره آن را ندارم.

بازیگر "دیوار به دیوار " درباره سال 97 و اتفاقاتی که در پی این سال برایش رخ داده است، اظهار کرد: به طور کلی سال خوبی بود و تلاشمان را کردیم تا شاهد اتفاقات خوبی در این سال باشیم. متاسفانه در بخشی از کارهایی که انجام دادیم مشکلاتی بوجود آمد که امیدوارم آن‌ها برطرف شوند از جمله حضور در سریال "دیوار به دیوار" بود که تهیه‌کننده به کار آسیب زد. هنوز با بیشتر بازیگران این سریال تسویه حساب نشده است و کسانی که دستمزدشان را دریافت کردند نیز اغلب با مشکلات فراوان موفق به انجام این کار شدند و بخشی از طلب خود را نتوانسته‌اند دریافت کنند.

وی درباره برنامه‌های خود در سال جدید نیز عنوان کرد: برای سال 97 فیلمنامه‌های زیادی خواندم و چند تا از آنها را دوست داشتم اما به دلیل فرار بودن سرمایه و نگرانی از بخش اکران ساخت آن‌ها منتفی شد. امسال امیدوارم که فیلم‌ها تولید شوند و شاهد یک اتفاق خوب در این عرصه باشیم.

نوری در خاتمه وضعیت سینمای ایران در این سال نیز گفت: سال 97 برای سینما، سال پرکاری نبود. سالی بود که به سختی و با مشکلات فراوان پشت سر گذاشته شد و تعداد فیلم‌های تولید شده در آن نیز کمتر از سال قبل بود. با توجه به افزایش هزینه‌ها و وضعیت اقتصادی موجود، تولید در صنعت سینما نیز دچار مشکل شده مثل سایر صنایع؛ اما در این میان شاهد فیلم‌های خوبی نیز بودیم و چند فیلم دوست داشتنی نیز در جشنواره فیلم فجر دیدیم. امیدوارم این دیدگاه‌های نو در سال 98 ادامه یابد و پویاتر از سال 97 ادامه دهیم. سینمای ما حرف برای زدن در دنیا بسیار دارد و خوشبختانه سینمای پذیرفته شده‌ای است. در عین حال بسیار برای بیرون از کشور جذاب است. امیدوارم این روند بین المللی بودن سینمای ایران و صنعت سینما و اجزای آن ادامه یافته و بتوانیم بیشتر آن را به خارج از کشور عرضه کنیم.