سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش کمدی موزیکال "هوراشیو" به نویسندگی مهدی پوربلاسی و کارگردانی جواد مولانیا از سوم فروردین ساعت 20:45 در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو با بازی ایمان اصفهانی، بهادر اورعی، مهشاد بهرامی نژاد، فرزین حاجیلو، جواد خواجوی، سینا رازقی، مهرناز فراهانی، ندا کوهی و جواد مولانیا روی صحنه رفت.

جواد مولانیا که مردادماه سال 97 نمایش "سوء تفاهم" را در تئاتر مولوی اجرا کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: "هوراشیو" کمدی پارودی براساس نمایشنامه "هملت" شکسپیر است. این نمایش دارای موسیقی، ترانه و شعر است که به نظرم اجرای این نمایش شاد و مفرح در ایام نوروز بسیار مناسب است.

او در ادامه با بیان اینکه "هوراشیو" کمدی جابجایی است، اضافه کرد: داستان این نمایش درباره پادشاهی است که براساس یک اتفاق اشتباه اشتباهات دیگری را رقم می‌زند. در "هوراشیو" به جای حضور روح پدر هملت، اتفاق دیگری رخ می‌دهد...

کارگردان نمایش "آمادئوس" ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش 4 ماه به طول انجامید، درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش "هوراشیو" خاطرنشان کرد: این نمایش فضای اجرایی کلاسیک دارد و سعی‌مان بر این بوده تا به فضای کلاسیک نمایش "هملت" و حتی طراحی کلاسیک لباس‌ها وفادار باشیم اما در برخی جاها فضا را شکسته‌ایم تا کمدی را ایجاد کنیم. نمایش "هوراشیو" اتمسفری کاریکاتورگونه دارد.

مولانیا درباره طراحی صحنه این نمایش یادآور شد: از آنجا که چندان اعتقادی به طراحی صحنه ندارم، این نمایش نیز از طراحی صحنه ساده‌ای برخوردار است اما لباس، گریم و نور بسیار مورد توجه واقع شده است و طراحی شکیلی دارد.

او درباره موسیقی نمایش "هوراشیو" اظهار کرد: موسیقی این نمایش توسط گروه موسیقی مگت با آهنگسازی و سرپرستی آرمان پارسیان نواخته می‌شود. این گروه موسیقی معروف، ساکن مشهد هستند و با نمایش آقای مسعود دلخواه نیز همکاری داشتند و نامزد جشنواره تئاتر فجر شدند.

این بازیگر و کارگردان در ادامه اضافه کرد: موسیقی فضایی فانتزی دارد و دو کاور آن از کارهای معروف و بازخوانی ترانه‌های قدیمی است.

جواد مولانیا در پایان با بیان اینکه نمایش "هوراشیو" داستانی واضح و روشن دارد، تصریح کرد: به خانواده‌ها و افرادی که در ایام نوروز از شهرستان به تهران می‌آیند، پیشنهاد می‌کنم که به تماشای این نمایش کمدی و مفرح که بلیت آن نیز گران نیست، بنشینند و امیدوارم لحظات شادی را با این اثر نمایشی سپری کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده امین ساقیان، آهنگساز، تنظیم کننده و سرپرست گروه: آرمان پارسیان، طراح نور و صحنه: جواد مولانیا، طراح لباس: پگاه ترکی، مدیر تولید: کهبد تاراج، ترانه سرا: میثم بهاران، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مهشاد بهرامی نژاد، دستیار دوم کارگردان:عطیه شریعتی، دستیار تولید: امیرحسین نوح نژاد، گروه موسیقی مَگِت (maggot) ، گیتار و سینتی سایزر: آرمان پارسیان، گیتار الکتریک: حامد آل عباسیان و شاهین رجب پور، گیتار باس: امیرحسین تولایی، درامز و پرکاشن: مهرداد مهمانی، گیتار آگوستیک و بک ووکال: سوده خدری، مشاور رسانه‌ای و تبلیغات و مدیر روابط عمومی: سارا حدادی  (you studio)، گرافیست: اعظم منعمی زاده، عکاسان: درسا فرهمند و مینا شفیع زاده و نظارت ساخت دکور: فاطره اصحابی.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش "هوزاشیو" را از سامانه فروش بلیت ایران نمایش تهیه کنند.