سرویس سینمایی هنرآنلاین: قربان نجفی بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر سال 97 خود را با ساخت فیلم "فصل ماهی سفید" به اتمام رساند و با فیلم "ژن خوک" به کارگردانی سعید سهیلی در ایام نوروز 98 برپرده سینماها حضور دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضورش در "ژن خوک" بیان کرد: این فیلم اولین همکاری من با سعید سهیلی بود و تجربه متفاوتی را برایم رقم زد چرا که تا پیش از این من در این ژانر کار نکرده بودم و تجربه خوبی بود و از آن لذت بردم. امیدوارم اتفاق خوبی برای این فیلم بیفتد.

وی درباره سایر فعالیت‌های خود در سینما و تلویزیون نیز توضیح داد: در سریال "روزهای خوب زندگی" به کارگردانی احمد کاوری بازی کردم که ضبط آن در حال انجام است و فکر می‌کنم سال 98 آماده نمایش شود. سریال "ستایش 3" نیز به کارگردانی سعید سلطانی را نیز دارم که بخش‌هایی از بازی من در آن باقی مانده بود که انجام شد.

نجفی افزود: از سوی دیگر مشغول تصحیح رنگ فیلم خودم "فصل ماهی سفید" هستم. چون به جشنواره برخوردیم و نخواستیم در جشنواره حضور داشته باشیم، کارهای تصحیح رنگ و باقی مسائل فنی را هم سر فرصت و با آرامش انجام دادیم و برای حضور در جشنواره‌ جهانی فیلم فجر یا جشنواره‌های جهانی دیگر مانند کن، برلین، ونیز، لوکارنو یا جشنواره‌های الف دیگر فیلم را آماده کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فیلم را در جشنواره فیلم فجر شرکت نداد، اظهار کرد: من فیلم ساختم و کاری به جشنواره و غیره ندارم، چرا که قصدم ساختن فیلم است و هرگز به این شکل به موضوع نگاه نکردم. کاری که دغدغه‌ام باشد می‌سازم و هرگز به قصد جشنواره فیلم نخواهم ساخت.

بازیگر"موج سوم" درباره داستان و بازیگران فیلم "فصل ماهی سفید" گفت: محمدرضا فروتن، لادن مستوفی، میلاد کی مرام، ژاله علو، بهزاد خداویسی، شقایق دهقان، بیژن بنفشه خواه، پریا مردانیان، نورالدین جوادیان، عیسی حسینی، المیرا دهقانی، رها خدایاری، جواد زرینچه از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. فیلم بسیار پربازیگری است و اقتباسی است از "باغ آلبالو" نوشته آنتوان چخوف که قصه در شمال اتفاق می‌افتد. لوکیشن ما شهر چالوس بود. داستان فیلم همانطور که در "باغ آلبالو" نیز می‌گذرد درباره یک خانواده ملاک این بار در شمال کشور است که زمین‌های زراعی بسیاری دارند وبه خاطر وامی که دختر خانواده می‌گیرد اتفاقاتی می‌افتد که پیش برنده قصه است. تدوین این کار برعهده خشایار حسنی است که از آلمان آمده است و تدوین این کار را انجام می‌دهد. علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری، ملک جهان خزایی طراح صحنه و لباس، نیازی صدابردار، میکس و صداگذاری ایرج شهزادی برعهده داشتند.

نجفی در خاتمه درباره برنامه‌های خود در سال 98 عنوان کرد: اگر سرمایه گذاری پیدا شود یک کار دیگر را به زودی شروع خواهم کرد.