سرویس موسیقی هنرآنلاین: آلبوم "طاووس پربسته" با صدای پویا کلاهی در آخرین ماه سال 97 توسط نشر و پخش جوان منتشر شد.

پویا کلاهی، خواننده و آهنگساز درباره این اثر گفت: من و دوست هنرمندم شهرام مویدی دو یا سه سال روی آلبوم "طاووس پربسته" وقت گذاشتیم. تمام شعرها و آهنگسازی آن را خودم انجام دادم و تنظیم‌ها نیز کار خودمان یعنی من و شهرام است. در کل می‌توانم بگویم این آلبوم یکی از مهم‌ترین نتایج 20 سال تلاش‌ من در حوزه موسیقی و شعر بوده است.

این خوانند درباره فضای آلبوم "طاووس پربسته" اظهار داشت: ما از لحاظ موسیقی فضاهای متفاوتی را تجربه کردیم؛ هم در استایل موسیقی راک و هم در موسیقی الکترونیک. تقریباً یک استخوان‌بندی ثابت به این آلبوم تزریق کردم که بعضی جاها به سمت راک کشش دارد و بعضی جاها به سمت بلوز و پاپ و حتی فولک. با این حال استخوان‌بندی آن ثابت بود. از طرفی به لحاظ محتوای شعری هم فرهنگ‌سازی و فرهنگ ایجاد انگیزه "ما" خیلی برای ما مهم بود چون انگیزه‌ای که ما به همدیگر می‌دهیم منجر به عشق واقعی می‌شود و در نهایت هدف اصلی ما هم عشق واقعی بود.

کلاهی در رابطه با علت انتخاب نام "طاووس پربسته" برای آلبوم جدیدش گفت: من برای فرهنگ و کانسپتی که پشت آلبوم وجود داشت، سعی کردم از استعاره استفاده کنم و "طاووس پربسته" استعاره‌ای بود که به آن رسیدم. احساس کردم هر کدام از ما ممکن است یک طاووس باشیم که تحت یک شرایطی پرهایمان بسته شده است. حالا یا به خاطر روزگار بوده و با شاید به خاطر کم کاری خودمان بوده که پر بسته شده‌ایم. شاید به یک اتفاق و تصمیم مهم نیاز داریم که پرهایمان را باز کنیم و دیگر طاووس پربسته نباشیم.

این هنرمند جوان درباره سبک کاری خود در آلبوم "طاووس پربسته" گفت: من برای آلبوم "طاووس پربسته" چندان سبک خاصی را قائل نیستم ولی شاید مناسب‌ترین کلمه برای آن سبک پاپ-راک است.

وی افزود: من سال‌های سال نزد استاد عزیزم، رامین بهنام پیانو کلاسیک زده‌ام ولی انگار موسیقی راک در خونم بوده است. پدر من علاقه بسیار شدیدی به گروه‌های موسیقی راک داشت و اسطوره خانوادگی ما آقای کوروش یغمایی بود. همه این‌باعث شد که من به این سمت گرایش پیدا کنم. البته من یک گرایش بسیار شدیدی هم به موسیقی ایرانی دارم که آن هم تأثیرگذار بوده است.

این خواننده درباره حامی مالی آلبوم "طاووس پربسته" اظهار داشت: من در آلبوم "طاووس پربسته" با انتخاب خودم تصمیم گرفتم که هیچ اسپانسری نداشته باشم و تمام هزینه‌ها را از جیب خودم بدهم چون من ایده‌هایی داشتم که فکر می‌کردم با انتخاب اسپانسر ممکن است از مسیر اصلی خودم دور شوم. ترجیح دادم که در آغاز کار هیچ حامی مالی نداشته باشم.

کلاهی درباره علت دیر منتشر کردن آلبومش گفت: من در انتخاب موسیقی‌ها خیلی سخت‌گیر هستم. اصولاً در هنر به فرم و محتوا اهمیت زیادی می‌دهم که این مسئله کار من را سخت‌تر می‌کند. هنر را صرفاً برای هنر نمی‌دانم و می‌گویم هنر برای زندگی است. از طرفی به لحاظ فن موسیقی هم باید آن مفهومی که در ذهنم بود را با یک موسیقی قابل قبول از نظر خودم ارائه می‌کردم. این‌طور شد که مجموع آلبوم "طاووس پربسته" به طول انجامید.

وی در رابطه با ریسک‌پذیر بودن تولید آلبوم موسیقی گفت: تولید آلبوم برای من خیلی سخت بود چون انتظار بسیار بالایی از خودم داشتم. حالا اینکه چقدر توانستم موفق شوم را باید مردم قضاوت کنند. امیدوارم توانسته باشم یک موسیقی خوب و با تولید مناسب ارائه داده باشم.

خواننده آلبوم "طاووس پربسته" درباره برنامه‌‌اش برای اجرای کنسرت این‌گونه پاسخ داد: اساساً موسیقی روی استیج معنا پیدا می‌کند. من هنرمند پستو و منزل نیستم و جزئی از مردم هستم. دوست دارم سالیان سال برای مردم کشورم موسیقی زنده اجرا کنم.

کلاهی درباره برنامه‌های آینده خودش اظهار داشت: حتماً به اجرای کنسرت فکر می‌کنم. یک سری تک‌آهنگ دارم که می‌خواهم آن‌ها را منتشر کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتشار آلبوم را ادامه می‌دهید یا خیر، بیان کرد: انتشار آلبوم "طاووس پربسته" برای من ابتدای مسیری بود که حتماً مسیر سخت و دشواری است اما می‌خواهم با قدرت پیش بروم.

کلاهی در پایان درباره وضعیت فعلی موسیقی گفت: فکر می‌کنم وضعیت حال حاضر موسیقی دارد از یک مرحله گذار خبر می‌دهد. شاید ما در حال حاضر در یک مرحله گذار باشیم. اتفاقات بسیار خوبی دارد رخ می‌دهد. رقابت‌ها بسیار نزدیک است که این مسئله بسیار خوب است. خود من هم برای رقابت سالم آمده‌ام چون فکر می‌کنم این رقابت در نهایت نتیجه‌بخش و مثبت خواهد بود.