سرویس تجسمی هنرآنلاین: زینب کلاته دبیر جشنواره سراسری دانشجویی ژکال با اشاره به اینکه مرحله نخست داوری آثار روز ۲۳ بهمن‌ماه 97 برگزار شده است گفت: ۱۵۲۰ اثر از ۶۰۲ هنرمند به جشنواره رسید و مرحله نخست داوری توسط دکتر امیرحسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر، دکتر رضا خدادادی ریاست پردیس فارابی، رضوان صادق‌زاده مدیر گروه نقاشی دانشگاه هنر، رزیتا شرف جهان و حامد صحیحی برگزار شد و از بین آثار رسیده ۱۲۵ اثر از ۱۰۱ هنرمند به مرحله بعدی راه پیدا کرد.

کلاته ادامه داد: مرحله بعدی داوری آثار روز ۱۹ فروردین با حضور فرح اصولی، معصومه مظفری، بهنام کامرانی، جمال عرب‌زاده و پویا آریان‌پور برگزار شده و افتتاحیه نمایشگاه روز ۲۳ فروردین ماه در پردیس ملت برگزار می‌شود.

او با اشاره به بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: در بخش علمی کارگاهی، ورکشاپ‌های مختلفی در پردیس باغ ملی برگزار می‌شود و در بخش علمی پژوهشی، جلسات نشست و سخنرانی در سالن فارابی دانشگاه هنر برپاست.

دبیر جشنواره ژکال افزود: اتفاق خوبی که در این دوره از جشنواره رخ داد این است که به دلیل تبلیغات گسترده‌ای که انجام دادیم، آثاری از نقاط دور کشور نیز به دست ما رسید و همه دانشجویان رشته‌های مختلف که علاقه به نقاشی داشتند آثار خود را از شمال، جنوب، شرق و غرب کشور به جشنواره ارسال کردند.

کلاته افزود: طیف بسیار گسترده و متفاوتی از کارها به دست ما رسید که سمت و سوی مشخصی نداشتند. با توجه به اینکه داوران نیز نوع نگاه و سلیقه متفاوتی داشتند، آثاری که انتخاب شده بسیار متفاوت از یکدیگر هستند.

او با اشاره به اینکه در جشنواره امسال رویکرد پژوهشی وجود دارد گفت: علاوه بر جلسات و سخنرانی‌ها، یک نمایشگاه از کارهای دوران دانشجویی اساتید نیز همزمان با نمایش آثار منتخب دانشجویان، در پردیس ملت برگزار می‌شود. از داوران جشنواره و اساتید دانشگاه‌های هنر دعوت کردیم تا یکی از آثار دوره دانشجویی خود را در این مجموعه نمایش دهند تا برای دانشجویان فعلی مشخص شود که این افراد چه مسیری را طی کرده و به اینجا رسیده‌اند.

گفتنی است چهارمین جشنواره دانشجویی ژکال 23 فروردین تا 6 اردیبهشت ۱۳۹۸ در گالری پردیس ملت برگزار می‌شود.