سرویس سینمایی هنرآنلاین: ناصر آقایی بازیگر باسابقه سینما، تئاتر و تلویزیون که آخرین حضورش در عرصه تصویر به فیلم سینمایی "360 درجه" بازمی‌گردد این روزها کم‌کار شده و بیشتر مشغول کار روی چاپ آثارش است.

وی در گفت‌‎وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این کم‌کاری گفت: یکی از دلایل کم‌کاری من به خاطر مسئولیت‌های دانشگاه است که خوشبختانه تقریباً با بازنشستگی من از دو سال پیش به این طرف کم شده است. تلاش کردم بازنشستگی اتفاق بیفتد تا در کارهای حرفه‌ای حضور داشته باشم. شاید باور نکنید که هر 10 روز یک بار فیلمنامه به دستم می‌رسد که انتخاب کنم. وسواسم در انتخاب نقش‌ها به این موضوع برمی‌گردد که نمی‌خواهم یک کار ساده معمولی انجام دهم و سابقه خودم را زیر سؤال ببرم. همچنین مشغول نگارش کتاب‌هایم هستم. در سال 97 اصلاً فیلم کار نکردم و مشغول نگارش سه چهار عنوان کتاب شدم که به صورت موازی آن‌ها را پیش می‌برم. هر روز این کار را هم در خانه هم در دانشگاه انجام می‌دهم و خوشحالم که فرصت کار روی آن‌ها فراهم شده است.

وی ادامه داد: یکی از کتاب‌هایم "مایم" است. قبلاً این کتاب را برای انتشارات سروش نوشتم که چندین بار تجدید چاپ شده است، اما نمونه جدید با کتاب قبلی بسیار فرق دارد و ازلحاظ محتوا متفاوت است. این کتاب حاصل تجربه 30 ساله من در دانشگاه در زمینه "مایم" است که بر اساس "مایم" مارسل مارسو نوشته شده و تقریباً کارهای نوشتاری، عکس‌برداری و فنی آن انجام شده است و امیدوارم اوایل سال 98 این کار را به چاپ برسانم.

آقایی افزود: یک کتاب دیگر در مورد اکسپرسیونیست در آثار استرینبرگ نوشته‌ام و دو نمایشنامه هم از او ترجمه کرده‌ام و منتظر بازنگری ترجمه‌هایم هستم. کتابی هم در زمینه بازیگری صحنه سال‌های قبل چاپ کرده‌ام که ترجمه دروس بازیگری ریچارد بولسلافسکی است که مجدد همراه تجدید نظر در ترجمه، منتشر می‌‌شود. ضمن این که قصد دارم از پایان‌نامه دکتری خودم کتابی را استخراج و منتشر کنم. همه این کارها سنگین هستند و امیدوارم در سال 98 آن‌ها را به سرانجام برسانم.

متن گفتگوی نوروزی ما  را با این هنرمند پیشکسوت را می‌توانید در ایام نوروز 98 در هنرآنلاین بخوانید.