سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، حمید اکبرپور داستان‌نویس و منتقد ادبی ساکن شیراز، درباره اتفاقات اخیری که به دلیل سامانه بارشی در این استان رخ داد به هنرآنلاین گفت: هم‌چنان در گیر و دار سیل در استان هستیم که تصاویر آن توسط تلویزیون و فضای مجازی پخش شده. رودخانه شیراز نیز لبالب و پر شده ولی به نظر نمی‌آید مشکل ساز شود.

او افزود: به عنوان کارمند رادیو نیز مشغول فعالیت هستم و پس از پخش اولین فیلم بارندگی سیل‌آسای روز دوشنبه 5 فروردین، با اختلاف سه چهار دقیقه با معاون صدای استان تماس گرفتم و پرسیدم رادیو برنامه‌ای در این رابطه دارد یا نه؟ از من خواسته شد به قسمت پخش رادیو بروم و به دلیل این که گوینده برنامه در راهبندان و ازدحام مانده بود برنامه زنده را گویندگی کنم. من نیز گفتم هر کمکی از دستم بر بیاید انجام می‌دهم تا هشدارها از رادیو پخش شود و در ارتباط تلفنی با مسئولان نکات مهم گوشزد شوند. تلاش‌مان این بود در شرایط به وجود آمده خدمتی به هم‌وطنان عزیزمان کرده باشیم.

اکبرپور با بیان این که به عنوان نویسنده و منتقد باید از لحظات بحرانی مانند سیلی که اتفاق افتاد درس گرفت، اظهار داشت: در این شرایط بد اقتصادی آدم‌هایی با تیپ‌های امروزی دیدم که پلاکارد و دست نوشته‌ای تحت عنوان "اسکان رایگان" در دست داشتند تا به نوبه خود به هم‌وطنان خدمتی کرده باشند و خیلی برایم جذاب بود؛ یاد اوایل جنگ افتادم که شیراز یکی از شهرهای میهمان‌پذیر بود و جنگ زده‌ها به این استان می‌آمدند. می‌خواهم بگویم حرکات انسانی در این شرایط می‌تواند محرک هنرمند برای نوشتن داستان و یا ساختن فیلم باشد.

حمید اکبرپور که این روزها بیشتر به نقد کتاب می‌پردازد، 10 اثر منتشر شده دارد.