سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آمیتیس کبیر طراح زیورآلات برند "آمیتیس" درباره فعالیت‌های خود در این حوزه گفت: تحصیلات من در مقطع دکترای شیمی درمانی است، اما به واسطه علاقه شخصی، بالغ بر 9 سال است که در حوزه طراحی و ساخت زیورآلات نیز فعالیت دارم.

او با اشاره اینکه بیشتر آثارش با استفاده از سنگ‌های قیمتی و تراش آنها ساخته می‌شود اذعان داشت: هنر سنگ تراشی از هنرهای دیرینه ایرانی است که همواره جنبه های تزئینی و کاربردی داشته است اما نکته قابل توجه در این حوزه این است که با سنگ‌ها هم می‌توان همچون سایر فلزات، زیورآلات موضوعی طراحی کرد و ساخت.

کبیر به هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با برگزاری موضوعی آن در بخش‌های مختلف به ویژه زیورآلات اشاره کرد و گفت: به طور مثال در این دوره با تعیین موضوع نقش مکران، تصورم این بود که یک موضوع نمی‌تواند در حوزه سنگ تراشی ایده‌ای به ذهنم برساند اما از آنجا که پیش از این به چابهار سفر کرده بودم، تلاش کردم با استفاده از سنگ های موجود در منطقه و همچنین با گرفتن ایده از ساختارهای مرجانی آثاری را طراحی کنم.

این طراح زیورآلات به تلفیق صنایع دستی با فلزات در زمینه طراحی زیورآلات اشاره کرد و گفت: چشم انداز بسیار خوبی برای این حوزه می بینم چرا که امسال در جشنواره های فجر، کارآفرینی و توسعه پایدار و نمایشگاه بین المللی زیورآلات به پیشرفت قابل توجه در این بخش پی بردم.

او افزود: هر چند در زمینه طراحی و ساخت زیورآلات هزینه‌ها بالاست اما از آنجا که اقبال عمومی در این زمینه بالا رفته است به آینده این عرصه امیدوارم.