سرویس مد و لباس هنرآنلاین: سارا مشفق‌نیا مدیر آکادمی مد "مهرازی" درباره فعالیت‌های این مجموعه در سال جدید گفت: حوزه طراحی مد و لباس در ایران به حدی رو به پیشرفت است که مراکز آموزشی را ترغیب به ارائه سیلابس‌های جدید کرده است. در این بازار گرم رقابت، هر سال جمع کثیری از طراحان لباس به جامعه معرفی می‌شوند که هر یک به بهترین شکل ممکن می‌توانند آینده ایران را رقم زنند.

او با اشاره به اینکه آموزشگاه‌ها همسو با بخش دانشگاهی به مسائل آکادمیک و تئوری حوزه مد و لباس توجه دارد، اذعان داشت: همه ما موظفیم عوامل اثرگذار بر هنر صنعت مد و لباس در ایران را مورد بررسی قرار دهیم و در این میان آینده‌پژوهی یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما در مسیر تربیت نیروهای جدید است.

مشفق‌نیا در ادامه گفت: امروزه سهم بازار پوشاک در بخش اقتصادی به شدت افزایش یافته و این در حالی است که با کاهش واردات و قاچاق پوشاک، فرصتی مغتنم برای طراح و تولید کننده ایرانی فراهم شده است.

مدیر آکادمی مد "مهرازی" با تأکید بر اینکه طراحی مد و لباس در ایران با سرعت نور در حرکت است، اذعان داشت: هرچند مد و لباس در ایران دارای پیشینه تارخی بسیار غنی است، اما در مقاطعی به دلیل افزایش رویکرد صنعتی، وجوه هنری آن به دست فراموشی سپرده است. طی دهه اخیر به مدد ایجاد احساس نیاز در جامعه به ویژه میان بانوان به احیای لباس‌های سنتی و اقوام، شاهدیم که حتی افرادی که دارای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد هم هستند، اما به این رشته اقبال نشان داده و این امر حاکی از آن است که این حوزه، ظرفیت بالایی در رفع مشکلات و موانع موجود دارد.

او ادامه داد: گره های اقتصادی، حوزه مد و لباس را در ایران شکوفا کرده است و از سوی دیگر چرخش فرهنگی از سوی مدرنیته به سمت سنت سبب شده که روز به روز بر تعداد آثار قابل قبول در راستای حفظ سنت‌ها افزوده شود.

مشفق‌نیا در خاتمه گفت: تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا نه تنها به رفع نواقص آموزشی در حوزه مد و لباس کمک کنیم بلکه با حمایت از هنرجویان مستعد، آن‌ها را با فرایند کسب و کار در این عرصه آشنا کرده و هرچند کوچک اما گامی هر چند کوچک در مسیر کارآفرینی برداریم.