سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مریم کریمی مدیر موسسه هنر مد و لباس "حلما" درباره روند فعالیت‌های این مجموعه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: حدود هشت سال است که در زمینه طراحی و تولید مانتو از کودک تا میان‌سال و همچنین ملزومات حجاب فعالیت داریم.

مدیر موسسه هنر مد و لباس "حلما" با اشاره به اینکه دو سال است که لاین کودک و نوجوان هم به محصولات آن‌ها افزوده‌شده است، بیان کرد: من دو دختر دارم و مدت‌ها بود وقتی به فروشگاه‌های سطح شهر می‌رفتم نمی‌توانستم آنچه موردنظرم بود را تهیه کنم و از همین رو تصمیم گرفتم در مجموعه خود هم به این بخش توجه کنم.

کریمی افزود: کالکشن‌سازی یکی از اصولی ترین روش‌های طراحی است که هنوز درکشور ما جایگاه مخصوص به خود را ندارد چراکه ما در این بحث نوپا هستیم در صورتی‌که تمامی برندهای معروف برای هر فصل کالکشن‌های خاصی دارند.

او با اشاره به اینکه طراحان و تولید کنندگان نیازمند حمایت همه جانبه هستند، اذعان داشت: برندهای مطرح و با کیفیت زیادی در زمینه تولید و طراحی و عرضه محصولات عفاف و حجاب در سطح کشور فعالیت می کنند که نیازمند اختصاص مکانی برای عرضه محصولاتشان هستند.

کریمی افزود: نخستین دغدغه ما برای حضور در مرکز خرید و تهیه مکانی برای فروش آثار، بحث مالیات است که موضوع مهمی در این زمینه است. امیدوار هستیم این موضوع مهم با همکاری همه جانبه دستگاه ها و نهادهای مختلف برطرف شود. با افزایش قیمت ارز قیمت چادر نیز گران می شود. همان‌طور که به مقوله‌هایی همچون موبایل و کتاب سوبسید داده می‌شود باید به پارچه نیز بها داده شود، اما متاسفانه هیچ حمایتی در این بخش نیست.

او تصریح کرد: مالیات مشکلات بسیاری برای تولیدکنندگان ایرانی ایجاد کرده است، بخصوص برای خانم‌هایی که خود کارآفرین هستند و تحت حمایت هیچ سازمان یا نهادی قرار نگرفته‌اند. امیدواریم در سال جاری معضل پرداخت مالیات از سوی تولیدکنندگان مرتفع شود.