سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مهدی محمودی دبیر بخش مؤسسات، انجمن‌ها،‌ خانه‌های مد و تشکل‌های صنفی هشتمین جشنواره مد و لباس فجر درباره روند برگزاری این بخش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این دوره از جشنواره 70 تقاضای حضور در بخش مؤسسات جشنواره واصل شد و ازاین‌بین، 40 غرفه در اختیار 40 مؤسسه منتخب برای حضور در این رویداد قرار گرفت.

دبیر بخش مؤسسات، انجمن‌ها،‌ خانه‌های مد و تشکل‌های صنفی هشتمین جشنواره مد و لباس فجر از حضور نیمی از مؤسسات مد و لباس برای نخستین بار در جشنواره فجر خبر داد و گفت: این امر حاکی از آن است که در سالی که پشت سر گذاشتیم، طیفی از فعالان عرصه مد و لباس در آغاز مسیر قرار دارند و امیدواریم در آینده شاهد اتفاقات مؤثر و درخور توجه از سوی آن‌ها باشیم.

 محمودی به برپایی بالغ‌ بر 24 کارگاه آموزشی در ایام برگزاری جشنواره فجر از سوی مؤسسات و انجمن‌های آموزشی اشاره و تصریح کرد: بدون شک یکی از رسالت‌های غرفه‌های حاضر در جشنواره، انتقال دانش تجربی آن‌ها به علاقه‌مندان در بخش‌های مختلف هنر طراحی و دوخت مد و لباس است که از سویی دیگر می‌تواند سطح کیفی فعالیت مؤسسات را نیز مشخص کند.

او افزود: پنج سرفصل مجوزی کارگروه مد و لباس در جشنواره فجر در بخش مؤسسات شامل طراحی،‌ آموزش،‌ بازاریابی، فروش و رسانه در بخش مؤسسات، انجمن‌ها،‌ خانه‌های مد و تشکل‌های صنفی هشتمین جشنواره مد و لباس فجر موردتوجه قرار گرفت و خوشبختانه دستاوردهای درخور توجهی نیز به دنبال داشت.

دبیر بخش مؤسسات، انجمن‌ها،‌ خانه‌های مد و تشکل‌های صنفی جشنواره فجر، مؤسسات مد و لباس را مهم‌ترین بازوی کارگروه ساماندهی مد و لباس در بخش خصوصی برشمرد و اذعان داشت: از زمان آغاز روند تشکیل مؤسسات مد و لباس همواره به دوستانی که متقاضی راه‌اندازی مؤسسه مد و لباس هستند، به‌صراحت می‌گویم که راه‌اندازی کردن یک مؤسسه اتفاق میمون و مبارکی است، اما اگر برنامه نداشته باشید، راه‌اندازی یک مؤسسه به باری بر روی دوش‌تان تبدیل می‌شود.

محمودی اذعان داشت: در چنین فضایی، امیدواریم تمامی مؤسسات با تعیین چشم‌انداز در مسیر اجرای برنامه‌های خود، بتوانند با رویکردی مشخص به راه خود ادامه دهند و نقش مؤثر خود را به نحوی شایسته در عرصه مد و لباس ایفا کنند.