به گزارش هنرآنلاین، علیرضا صفاری از فعالان عرصه برندسازی مد و لباس و مدیرعامل برند پوشاک "ناریان" درباره روند آغاز به کار این مجموعه گفت: برند پوشاک "ناریان" در رسته بانوان از روز پنجشنبه 23 اسفندماه در مرکز خرید بام لند کار خود را آغاز می‌کند و امیدواریم طی دو ماه پیش رو، شعبه دوم آن را دریکی دیگر از مراکز خرید معتبر راه‌اندازی کنیم. البته در نقشه توسعه فعالیت‌های این مجموعه در سال‌های پیش رو بنا داریم که شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، رشت و یزد را با تأسیس شعب جدید، میزبان محصولات خودسازیم و ویترین خود را در سطحی وسیع‌تر از پایتخت گسترش دهیم.

صفاری با اشاره به بالغ‌بر 50 سال حضور خانوادگی در عرصه تولید و فروش صنعت نساجی اذعان داشت: در این سال‌ها، من و دیگر اعضای خانواده با مشکلات متعددی مواجه بوده‌ایم که یکی پس از دیگری مرتفع شدند؛ ازجمله زنجیره تأمین صنعت نساجی از واردات مواد اولیه تا بحث ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و تکمیل و حتی در بحث توزیع و فروش عمده محصولات نیز با مسائلی روبرو بودیم پس لازم بود پیش از آنکه به فکر تأسیس یک برند باشیم، به شکل مفصل در بازار وسیع پوشاک ایران تحقیق کرده و ساختاری را برای برندمان تدوین کنیم که مثمر ثمر واقع شود.

این فعال عرصه برندسازی مد و لباس کشور درباره نحوه هدف‌گذاری مجموعه خود اذعان داشت: با بررسی‌های میدانی به این نتیجه رسیدیم که برای چه سبکی با چه مخاطبی در چه جغرافیایی کار می‌کنیم و پیش از اجرا با پشت سر گذاشتن مراحل تحقیقاتی، لابراتواری در مقام مغز متفکر مجموعه ایجاد کرده و از طراحی تا الگوسازی و نمونه‌سازی را در این بخش انجام دادیم.

صفاری ادامه داد: طی سال‌های اخیر، برندهایی مانند "منگو" در چنین فضایی با شناخت ذائقه طیفی از جامعه ایران به ارائه محصول پرداختند و نکته قابل‌تأمل این است که به دلیل نوسانات نرخ ارز طی سال اخیر، عنوان این برندها دیگر توجیه‌کننده قیمت عرضه محصولاتشان نیستند و فضای خالی ایجادشده به دلیل نبود تعادل در قیمت تمام‌شده محصولات خارجی و نیاز بازار ایران، فرصتی را برای ما ایجاد می‌کند با طراحی مناسب و نحوه ایدئال عرضه، سبک جدیدی را وارد مقوله برندسازی پوشاک در ایران کنیم.

او بر لزوم پشتیبانی از صنعت مد ایران تأکید و تصریح کرد: برند "ناریان" که عنوان آن‌هم برگرفته از یک نام اصیل ایرانی است بنا دارد تا با ارائه سبک طراحی مینیمال با برندهای خارجی حاضر در بازار ایران رقابت کند چراکه واضح به نظر می‌رسد این شکل از کار دارای مارکتی مناسب در ایران است.

صفاری درباره دیگر ویژگی‌های محصولات مجموعه خود گفت: تلاش می‌کنیم علاوه بر رعایت ظرافت موردنظر در طراحی پوشاک زنانه، هویت متناسب با مخاطبان خود را با همراهی گروه حرفه‌ای طراحی حفظ کنیم و در این مسیر از چیدمان محصولات در فروشگاه گرفته تا نحوه کلکسیون بندی، کانسپ دکوراسیون داخلی، استراتژی های بازاریابی، ارتباطات برند، مدل کسب و کار با برندهای خارجی رقابت کنیم.

همچنین این دانش آموخته مدیریت راهبردی، حضور و توسعه برند "ناریان" را در کشور های همسایه از چشم اندازهای کوتاه مدت مجموعه خود عنوان کرد.