به گزارش هنرآنلاین، کارگردان مستند "ترور سرچشمه"اظهار کرد: این مستند مانند فیلم‌های دیگر من در حوزه سینمای مستند و داستانی، درباره‌ تاریخ معاصر ایران است. من از سینمای مستند آمده‌ام و فیلم‌های بسیاری با موضوع تاریخ معاصر تولید کرده‌ام.

محمدحسین مهدویان با تاکید بر این که "ترور سرچشمه" مستندی در ادامه مسیر فیلمسازی‌اش محسوب می‌شود، افزود: البته این فیلم به واسطه‌ حضور آدم‌هایی که با آن‌ها مصاحبه شده و نوع اجرا جالب توجه است. در این مستند تلاش کردیم با چند مصاحبه و عکس و تصاویر آرشیوی، فضایی معمایی و پلیسی ایجاد کنیم که با روح کار هم نسبت داشته باشد. این فضا برای من جذاب بود و چالشی بود که احساس می‌کنم تاحدی در آن موفق شدیم.

وی با اشاره به اکران این مستند در گروه هنر و تجربه تصریح کرد: این گروه سینمایی فضایی برای نمایش فیلم‌هایی است که در اکران تجاری سینما جایی ندارند و نیازمند به فضایی برای دیده شدن هستند.

این کارگردان سینما در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ریزی برای اکران این مستند در گروه هنر و تجربه پاسخگوی نیاز مخاطبان است یا خیر، گفت: هنوز جدول تصحیح‌شده‌ اکران در گروه هنر و تجربه به دست من نرسیده است، اما در نسخه ابتدایی که دیده بودم و با شناختی که از این گروه سینمایی دارم احساس می‌کنم مستند ما نیاز به سئانس‌های بیشتری دارد و در این زمینه تلاش خواهیم کرد. البته بیش از تعداد سئانس‌ها آنچه اهمیت دارد، سئانس‌های ثابت است، چون سئانس‌های متغیر در گروه هنر و تجربه، برنامه‌ریزی برای تماشای فیلم از سوی مخاطب را دشوار می‌کنند. امیدوارم این موضوع برطرف شود و مخاطبان بتوانند راحت‌تر به تماشای این فیلم بنشینند.

مراسم آیین دیدار فیلم مستند "ترور سرچشمه" ساخته محمدحسین مهدویان، امروز سه‌شنبه ۲۱ اسفندماه ساعت 18 در موزه سینما برگزار می‌شود.

این فیلم به یک واقعه تاریخی معاصر یعنی انفجار دفتر حزب جمهوری در روز هفتم تیر ۱۳۶۰ پرداخته است.

"ترور سرچشمه" به تهیه‌کنندگی مجید رجبی‌معمار، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است.