به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نخستین جلسه هیات بدوی رسیدگی به تخلفات سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز دوشنبه 20 اسفند ماه در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

داریوش رضوانی درباره مصوبات این جلسه، گفت: در این جلسه ضمن مرور آیین‌نامه، شرح وظایف و تاکید بر رعایت همه چارچوب‌های قانونی با لحاظ دقت، صحت، انصاف، قاطعیت و مستند بودن، مقرر شد جلسات شورا به طور روزانه در ایام برگزاری سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشکیل شود.

رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ادامه داد: در این جلسه اعضای شورا نظرات خود را درباره تجارب و اتفاقات سال‌های گذشته بیان کرده و پیشنهادهای خود را برای این دوره از نمایشگاه کتاب تهران مطرح کردند.

او درباره احکام صادر شده برای ناشران در نمایشگاه پیشین نیز گفت: هیات بدوی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به هیچ وجه درباره آرای صادره در هیات بدوی و تجدیدنظر سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران ورود نمی‌کند و آرای صادره به قوت خود باقی خواهد ماند.

رضوانی درباره برنامه‌های این هیات در نمایشگاه کتاب آینده، گفت: اعضای شورا بر پیش‌گیری از شکل‌گیری هر نوع تخلف و نظارت دقیق شورا اتفاق نظر داشتند و بر سالم‌سازی محیط نمایشگاه برای فعالان حوزه نشر و خودداری از حضور افراد فاقد هویت که به محتوای نمایشگاه آسیب وارد می‌کنند، تاکید کردند.

او تصریح کرد: آرای صادره هیات بدوی متقن به موزاین حقوقی است و عامل موثری در بازدارندگی از شکل‌گیری حلقه‌های تخلف خواهد بود.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 4 تا 14 اردیبهشت ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.