سرویس سینمایی هنرآنلاین: شبکه‌های تلویزیونی هر سال در آستانه بهار طبیعت و فرارسیدن نوروز با ساخت برنامه‌های مختلف و سریال‌های تلویزیونی ویژه این ایام  در تلاش هستند تا ایام خوبی را برای مخاطبان خود رقم بزنند.

هرچند به نسبت سال‌های گذشته از تعداد برنامه‌های تلویزیونی کاسته شده است، اما امسال نیز تلویزیون با سه سریال "نون خ" ساخته سعید آقاخانی، "زوج و فرد" به کارگردانی مشترک محمدحسین لطیفی و علیرضا نجف‌زاده و همچنین "برسر دوراهی" ساخته بهرنگ توفیقی تعطیلات نوروز را پشت سر می‌گذارد. علاوه بر این طبق گفته مرتضی میرباقری، معاون سیما در نشستی که صبح روز شنبه (۱۸ اسفند ماه) با اهالی رسانه داشت، پخش مجموعه "کلاه قرمزی" همچنان در ابهام است و در حال رایزنی با عوامل تولید این مجموعه هستند. مجموعه"بالش‌ها" ساخته احمد درویشعلی پور نیز که پیش از این برای پخش از شبکه نمایش خانگی تولید شده است به روی آنتن شبکه دو می‌رود. همچنین قرار است در این ایام برنامه "دورهمی" به کارگردانی مهران مدیری و برنامه "خندوانه" به کارگردانی رامبد جوان نیز از شبکه نسیم به روی آنتن سیما بروند.

سریال نون.خ

سریال "نون خ" در شبکه یک سیما

سریال "نون خ" به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی که تصویربرداری آن از اواخر پاییز سال جاری آغاز شده بود، برای پخش در ایام نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما آماده می‌شود.

در این مجموعه سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، فریده سپاه منصور، علی صادقی، هومن حاج عبدالهی، نعیمه نظام دوست، سیروس میمنت، علی صالحی، پاشا جمالی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، صبا ایزدپناه، شیدا یوسفی، وحید قاضی زاهد و … به ایفای نقش می‌پردازند و قرار است در ۱۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش در ایام نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما تولید شود. سریال "نون خ" نوشته امیر وفایی داستان "نورالدین معتمد" و "امین"، کشاورزان شهری است که در اثر بروز مشکلات اقتصادی شریک تجاری‌شان فوت کرده و دچار مشکلات متعدد می‌شوند.

سریال برسر دوراهی

"بر سر دو راهی" در شبکه دو سیما

مجموعه تلویزیونی "بر سر دوراهی" به تهیه‌کنندگی و نویسندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی برای پخش در نوروز ۹۸ از شبکه دو سیما تولید می‌شود.

حمید گودرزی، مهرآوه شریفی نیا، میترا حجار، عنایت بخشی، بهنوش بختیاری، افسانه چهره آزاد، بهرنگ علوی، مجید مشیری، شهین تسلیمی، اسماعیل پوررضا، اکبر رحمتی، یلدا قشقایی، شیرین آقاکاشی، داود بنی‌اسد، محمد شهرابی و مجید علیزاده در آن ایفای نقش کرده‌اند.سریالی که گفته می‌شود یک روایت عاشقانه و اجتماعی خواهد داشت.

مجموعه "بالش‌ها" در شبکه دو سیما

همچنین مجموعه "بالش‌ها" که توسط احمد درویشعلی‌پور کارگردانی شده و در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است، ١٥شخصیت عروسکی در کنار شخصیت‌های دیگر دارد که قصه‌های این مجموعه را روایت می‌کنند. در خلاصه داستان آن آمده که بالش‌ها از دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن آدم‌ها به ستوه آمده‌اند و بر علیه آدم‌ها اعلان جنگ می‌کنند.

داریوش فرضیایی، ارژنگ امیرفضلی، امیر نوری، رامبد شکرابی، حدیث فولادوند، امیر محمد متقیان و ملیکا شریفی‌نیا به همراه بازیگران کودک ترنم کرمانیان، دینا غلامی و محمدرضا درویشعلی‌پور به همراه صداپیشگان مهرداد مصلحی، مینا گلپایگانی، علیرضا وارسته، سامان مظلومی، سامان فرشید نیا، ریحانه حسینی، عسل غروی و آرش خداکرمی در مجموعه نمایشی "بالش‌ها" ایفای نقش می‌کنند.

مرقانون

"زوج و فرد" سریال نوروزی شبکه سه

سریال "زوج و فرد" که پیش‌تر با نام "مُر قانون" معرفی شده بود، به کارگردانی مشترک محمدحسین لطیفی و علیرضا نجف‌زاده و تهیه‌کنندگی مهران مهام سریال نوروزی شبکه سه سیما را شکل می‌دهد. در توضیح داستان این سریال 15 قسمتی آمده است: شخصیت محوری این سریال شخصیتی به نام کمال شهری است که مدیر ارشد یک وزارتخانه است و قصه هم از موضوعات روز جامعه برخوردار است.

هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، آتیه جاوید، دلسا ملکی، مهران رجبی، کریم قربانی و … از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

علاوه بر این مجموعه‌ها، طبق گفته معاونت سیما قرار است برنامه "دورهمی" به کارگردانی مهران مدیری دو روز در هفته و برنامه"خندوانه" به کارگردانی رامبد جوان 5 روز در هفته به روی آنتن شبکه نسیم بروند.