سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست خبری گروه رستاک ظهر روز یکشنبه 19 اسفند در کافه کارفه برگزار و جزئیات تازه‌ترین پروژه این گروه اعلام شد.

در این نشست سیامک سپهری سرپرست گروه، فرزاد مرادی خواننده و نوازنده، بهزاد مرادی خواننده، مجید پوستی نوازنده و وحید اسدالهی نوازنده حضور داشتند.

در ابتدای برنامه مجید پوستی نوازنده ساز کوبه‌ای گروه گفت: ما این حرکت جدید را "پروژه" نام‌گذاری کردیم و به خاطر تفاوت‌هایی که دارد از ان به عنوان "آلبوم" یاد نمی‌کنیم. تمرکز پروژه "در خانه بی‌مرز" بر مخاطب غیر ایرانی است، هرچند ابعاد مشخص شده‌ای دارد که می‌تواند برای مخاطبان ایرانی هم موردتوجه قرار گیرد.

او ادامه داد: به دلیل برخورد مثبت هواداران گروه ما تصمیم گرفت به سمت تولید قطعاتی برود که اشتراکاتی میان مخاطبان ایرانی و غیرایرانی داشته باشد.

تولید آثاری با محتوای موسیقایی سایر کشورها

سیامک سپهری سرپرست گروه هم گفت: ما در این پروژه از موسیقی کشورهای ترکیه، افغانستان، کشورهای عربی و .. بهره گرفتیم. به نظر من این حرکت ما به معنای دقیق کلمه و نه بازاری آن خاستگاه مردمی دارد که امیدوارم بتوانیم در آینده نیز به این شیوه وفادار باشیم.

او ادامه داد: پیش از این درهمان ابتدای فعالیت ما بهزاد (خواننده گروه) به ما پیشنهاد کرد برای کنسرت به هر شهری می رویم یکی از قطعات ماندگار آنجا را اجرا کنیم تا بتوانیم نزدیکی بیشتری با مردم داشته باشم. این شیوه در کنسرت‌های خارج از کشور هم اتفاق افتاد که مقدمه آن در ترکیه بود و ما تصمیم گرفتیم قطعه‌ای را با مضمون و محتوای موسیقی آن منطقه اجرا کنیم. خوشبختانه این کار با واکنش خیلی مثبت همراه بود و توانستیم با مخاطب ارتباط بگیریم. حالا بعد از سه سال از واکنش‌هایی که با مخاطبان غیرایرانی به اشتراک گذاشتیم تصمیم گرفتیم این پروژه را ادامه بدهیم و تلاش کنیم آثاری را با محتوای موسیقی سایر کشورها تولید کنیم.

هدف ارتباط بیشتر با کشورها و مردمانشان است

بهزاد مرادی خواننده و نوازنده رستاک در ادامه این نشست گفت: ما در این پروژه روی موسیقی‌هایی کار می‌کنیم که پیش‌تر کار نکرده‌ایم. هدف ما ارتباط بیشتر با کشورها و مردمانشان است، البته این را هم قبول داریم که در مدت فعالیت خود اشتباهات داشتیم اما به فکر جبران هم بوده‌ایم.

او ادامه داد: به اعتقاد خیلی‌ها ما نجات دهنده موسیقی نواحی بودیم، در صورتی که این مسئله صحت ندارد، چون موسیقی نواحی زمانی نجات پیدا می‌کند که مردم مناطق مختلف مردم ایران نیز این موسیقی را دوباره به جریان زندگی خود وارد کنند.

 مظلومیت موسیقی نواحی

فرزاد مرادی دیگر خواننده گروه رستاک هم در این نشست توضیح داد: خوشبختانه حرکتی که در گروه رستاک شروع شد میان مخاطبان پذیرفته شده است. ما در این مدت واکنش‌های خوبی از مردم گرفتیم. همین پذیرش برای ما اتفاق بسیار خوبی است و خوشحالیم که این نوع واکنش در کنسرت‌های خارجی نیز مورد توجه قرار گرفت. تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا در این پروژه نیز با استفاده از تجربیات برنامه‌ها و تولیدات ایران فضای مطلوبی را برای مخاطبان غیرایرانی نیز فراهم کنیم. این یک نگاه جدی است که امیدوارم بتواند رضایت مخاطبان را در بر داشته باشد.

او ادامه داد: رستاک در این سال‌ها داستان‌های زیادی را طی کرده که اگر بخواهم درباره هر کدام از این داستان‌ها حرف بزنم مثنوی هفتاد من می‌شود. همواره دغدغه من مظلوم بودن موسیقی نواحی ایران بوده است و این که چرا با هنرمندان این عرصه طوری برخورد می‌شود که گویی این موسیقی در سطح پایینی قرار دارد. این برای من درد بزرگی بود که وقتی با سیامک سپهری آشنا شدم توانستم این دغدغه‌ها را در آنجا بیان کنم.