سرویس استان‌های هنرآنلاین: انجمن فیلم کوتاه شیراز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در ادامه برنامه نمایش هفتگی نمایش فیلم‌های بلند داستانی، کوتاه و مستند مطرح ایران و جهان، نمایش فیلم مستند "سالینجر" ساخته "شین سالرنو" را به نمایش خواهد گذاشت.

این اثر، یکی از معدود فیلم‌هایی است که وارد حریم زندگی نویسنده بزرگ خالق "ناتور دشت" شده و زوایایی پنهان از شخصیت او را به تصویر می‌کشد. فیلم از ابتدای تلاش‌های خالق "فرنی و زویی" برای چاپ و انتشار داستان‌هایش در مجلات معتبر تا شناخته و معروف شدن این نویسنده را شامل می‌شود.

فیلم درباره زندگی "جروم دیوید سالینجر" نویسنده مشهور آمریکایی است.

حضور "سالینجر" در جنگ جهانی دوم و تأثیری که رنج جنگ بر انسان‌ها تحمیل می‌کند؛ نیز یکی از زوایای زندگی اوست که در این مستند مورد توجه قرار گرفته است.

در این فیلم نویسندگانی چون جان گوار‌، تام وولف‌، ای. ال دکتوروف و گور ویدال . همچنین بازیگران نام‌آشنایی همچون فیلیپ سیمورهافمن‌، جان کوزاک‌ و مارتین شین نیز در این اثر تصویری درباره خالق "ناتور دشت" صحبت می‌کنند. همچنین بعد از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی برگزار می‌شود.

این برنامه چهارشنبه ٢٢ اسفند، ساعت ١٦:٣٠، در سینما تک غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است. 

 

الهه بهرامی