اصغر امیرنیا، درباره تلاش‌های دولت در حوزه پوشش به خبرنگار مد ولباس هنرآنلاین گفت: در حوزه حجاب و عفاف و مساله پوشش یک وظیفه همگانی وجود دارد که بخشی از آن شامل مردم می شود.

وی در ادامه افزود: بخش دیگری از حوزه پوشش اسلامی- ایرانی بر عهده نهادهای دولتی است که قانون‌گذاران با تاسیس دبیرخانه مد و لباس ارگان‌های مختلفی چون آموزش و پرورش، وزارت علوم و سازمان تبلیغات اسلامی و ... را در آن موظف به همکاری کردند.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی تصریح کرد: زمانی‌که یک مجموعه به بلوغ برسد، حساسیت جامعه برای حجاب و عفاف در آن افزایش می‌یابد، چرا که حجاب و عفاف یک امر به معروف است و نهی از بدحجابی در آن الزامی است.

امیرنیا درباره گشایش بنیاد ملی مد و لباس اعلام کرد: قطعا وقتی مساله پوشش کشور در یک واحد اجرایی چون بنیاد مستقر شد ساختار اداری و جایگاه مستقل این حوزه در کشور مشخص شده است.

وی افزود: بنیاد ملی مد و لباس می تواند با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک قانون امر مهم و ضروی حجاب و عفاف را پیگیری کند و سبب از بین رفتن نارضایتی جامعه قانونگذاران، مجریان و حتی مقام معظم رهبری و ائمه جماعت شود.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی اقدامات موثر در حوزه پوشش را لازم دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه امسال طبق گفته مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیده شده، حوزه پوشش می تواند با کنترل و پشتوانه قوی قانونی به تحقق این امر کمک کند.

وی تصریح کرد: سرمایه عظیمی در حوزه پوشش کشور وجود دارد که شاید دیگران به آن توجه نکنند به همین خاطر دولت پس از تصویب قانون باید بودجه ای را نه فقط برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که سایر ارگان های فعال در این حوزه در نظر گیرد تا شاهد اتفاقات مثبتی هم در جامعه طراحان و هم تولیدکنندگان و بالطبع فرهنگ مردم باشیم.

انتهای پیام/61