سرویس استان‌های هنرآنلاین: در نشستی که با حضور مهدی امید بخش معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و ملک زاده شهردار صدرا برگزار شد؛ لوح شهر خلاق کتاب که در اسفند ماه از طرف دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهر صدرا اهداء شده بود به این شهردار، تقدیم شد.

مهدی امید بخش از حمایت‌های فرهنگی و معنوی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس با مجموعه شهر صدرا خبر داد و گفت: این مجموعه در طول دو سال گذشته به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق کتاب معرفی شده و با تجربیاتی که کسب کرده، امید است بتوانیم با هم افزایی برای سال‌های آتی در پایتختی کتاب نیز گامی مؤثر برداشته شود و به این مهم دست یابیم.

معاون فرهنگی و امور رسانه فرهنگ و ارشاد فارس؛ افزود: بر این اساس، هر دو سازمان در قالب تفاهم‌نامه‌ای که در آینده امضاء خواهد شد؛ اعلام آمادگی کردند تا برنامه‌ریزی لازم انجام شود و برای سال آینده در مباحثی چون کتاب و کتاب خوانی، فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته و این حرکت فرهنگی حمایت شود تا برنامه‌ریزی و اجرا به عهده فرهنگ و ارشاد فارس قرار گرفته و حمایت‌های مالی و زیر ساختاری نیز توسط شهرداری صدرا انجام پذیرد.

امید بخش گفت: ایجاد گذر فرهنگ و هنر که جزو کلان برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد است نیز در این نشست مطرح شد و شهردار صدرا اعلام آمادگی کرد تا مکانی را با بهترین موقعیت در شهرداری صدرا فراهم کند تا با مکاتبات و مراوداتی که با مشاوران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم، بتوانیم زیر ساختارهای برپایی گذر فرهنگ و هنر را نیز فراهم کنیم.

معاون فرهنگی ارشاد فارس در پایان اعلام داشت: لوح شهر خلاق کتاب که در اسفند ماه از طرف دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهر صدرا اهداء شده بود به ملک زاده تقدیم شد.

 

الهه بهرامی