سرویس موسیقی هنرآنلاین: اجرای پایانی ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان شب گذشته پنجشنبه 16 اسفندماه در حالی در تالار وحدت روی صحنه رفت که این برنامه با حضور دو خواننده جمال‌الدین منبری و پوریا اخواص برگزار شد.

منبری که بیشتر به عنوان خواننده شناخته می‌شود، یکی از اساتید موسیقی است که آهنگسازی را نیز در کارنامه خویش دارد. اغلب آثاری که در این کنسرت اجرا شد از ساخته‌های منبری بود.

او در دوره ابتدایی فعالیت ارکستر ملی به عنوان خواننده با ارکستر همکاری می‌کرد و در این اجرا بعد از مدت‌ها سکوت او دوباره با ارکستر همراه شد.

قطعه ابتدایی این برنامه "پرهیز عاشقانه" که یک قطعه بی کلام است توسط ارکستر اجرا شده و با تشویق حضار پوریا اخواص به روی صحنه آمد.

"پیشه عاشقان" اولین قطعه اجرایی خواننده بود و او بعد از خواندن سه قطعه سالن را ترک کرده و پارت بعدی با خواننده دیگر آغاز شد.

منبری اجرایش را با قطعه "ماه من" از ساخته های خودش آغاز کرده و او نیز بعد از خواندن سه کار صحنه را برای تنفس ترک کرد.

سپس بعد از یک آنتراک کوتاه مجددا منبری روی صحنه حاضر شد و قطعه "یاد تو" و "کعبه دلها" را برای حضار اجرا کرد.

سپس در پارت نهایی اخواص روی سن ظاهر شد. او ابتدا قطعه "جلوه دریا" را اجرا کرد و قطعه "فریاد از تو" را به عنوان حسن ختام خواند.

ارکستر ملی ایران در شبی که گذشت یکی از متفاوت‌ترین رپرتوارهای خود را پشت سر گذاشت و 10 اثر از آهنگسازهای مختلف شامل جواد لشکری، محمد سریر، همایون رحیمیان و... را به اجرا درآورد.

"جلوه دریا" به خوانندگی جمال‌الدین منبری، "یاد تو (دلارام)" به آهنگسازی محمد سریر، "کعبه دل‌ها" به آهنگسازی حبیب‌اله بدیعی و خوانندگی جمال‌الدین منبری، "یاد از تو" به آهنگسازی همایون خرم و خوانندگی جمال‌الدین منبری، "کیستم من" به آهنگسازی امین‌الله رشیدی و خوانندگی جمال‌الدین منبری، "او نیامد" به آهنگسازی اکبر محسنی و خوانندگی جمال‌الدین منبری، "در انتظار" به آهنگسازی امین‌الله رشیدی و همایون رحیمیان، "نوای دل" به آهنگسازی جواد لشگری و خوانندگی جمال‌الدین منبری، "ماه من" به خوانندگی جمال‌الدین منبری، "پیشه عاشقان" به آهنگسازی جواد لشگری و خوانندگی جمال‌الدین منبری آثاری بودند که توسط ارکستر ملی اجرا شدند.