سرویس مد و لباس هنرآنلاین: گزارش عملکرد فعالیت‌های حوزه مد و لباس استان خراسان رضوی در قالب بازنشری از اخبار و رویدادهای حاکم در این حوزه ارائه ‌شده است.

سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در نمایشگاه مد و لباس استان خراسان رضوی ازجمله مدعوین بود و اذعان داشت در برگزاری جشنواره‌ها باید به سمتی حرکت کنیم که در بین همه شهروندان عمومیت یابد. شهروندان حضور فعال داشته باشند و نباید برگزاری جشنواره‌های مختلف محدود به نخبگان شود.

به‌زعم او، برگزاری جشنواره مد و لباس از بعد هویت فرهنگی هم مورد توجه است. هرچقدر بتوانیم این جشنواره را در بعد هویت فرهنگی، بازآفرینی فرهنگی و المان‌های فرهنگی با رویکرد ایرانی اسلامی و با جذابیت و تنوع گسترش دهیم در سطح جامعه عمومیت و کارکرد بیشتری پیدا می‌کند. کمک به توسعه دانش مد و لباس، تقویت همگرایی، هویت بخشی و پاسخگویی به نیازهای قشرهای مختلف ازجمله اهدافی است که در برگزاری این جشنواره می‌توان به آن‌ها دست‌یافت. در انتقال فرهنگ به نسل جدید به‌صورت دستوری و از موضع بالا به پایین عمل می‌شود که این راه اثرگذار نیست و یا کم اثر است.

حسینی گفت جامعه‌پذیری و تبلیغات رسمی به دل مردم نمی‌نشیند. باید برای انتقال فرهنگ به نسل جدید شهروندان را دخالت دهیم زیرا کارهایی که به‌صورت درونی و توسط شهروندان انجام شود بهتر به نسل‌های بعد منتقل می‌شود. خانه تشکل‌های غیردولتی، پارلمان مشورتی زنان استان و همچنین اصناف در برپایی هرچه باشکوه‌تر جشنواره مد و لباس خراسان رضوی می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند و باید  ارتقای دانش طراحان از اهداف جشنواره مد و لباس

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در این مراسم بیان کرد ارتقای همه‌جانبه و اصولی دانش مد و لباس طراحان، تشویق و حمایت از فعالان مستعد و توسعه فرهنگ مد و لباس با رویکرد ایرانی اسلامی ازجمله اهداف برگزاری جشنواره مد و لباس خراسان رضوی است.

افشین تحفه گر اذعان داشت که صادرات مد و لباس جهان 400 میلیارد دلار گردش مالی دارد و سهم ایران از این بازار 2 دهم درصد از پوشاک جهان است. جمعیت یک و نیم میلیارد نفری مسلمانان جهان، بازار آسیا و کشورهای اسلامی توجه ویژه‌ای از منظر اقتصادی طلب می‌کند که برگزاری این جشنواره می‌تواند در معرفی مد و لباس با رویکرد ایرانی اسلامی به بازارهای منطقه و جهان اسلام اثرگذار باشد.

جشنواره مد و لباس از راه‌های ایجاد نشاط 

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر مشهد هم گفت این شورا رویکرد ایجاد نشاط و شادابی برای شهروندان را دنبال می‌کند و جشنواره مد و لباس یکی از راه‌های ایجاد نشاط و شادابی است که موردحمایت شهرداری است.

بخشی از مباحث مطرح در این گزارش عملکرد به صحبت‌های سید سعید سرابی مدیرکل ارشاد خراسان رضوی اختصاص داشت.

به گفته او، جمعیتی بالغ‌ بر 2 میلیون نفر مسلمان در بازارهای آسیا و کشور‌های اسلامی وجود دارند که ما باید به دنبال ایجاد پیوند میان آن‌ها باشیم و مقدمه‌ای برای این کار لازم بود که توسط طراحان مصر، انجام‌شده است.

انتشار جدول برنامه جشنواره استانی مد و لباس در خراسان رضوی از دیگر بخش‌های این گزارش است که در آن به عناوینی همچون سمینار کارآفرینی در حوزه پوشاک، سمینار مارکتینگ در صنعت پوشاک، سمینار بهپوشی و اصول خوش‌پوشی و سمینار روانشناسی رنگ در بهپوشی اشاره‌شده است.

در این گزارش آمده است که کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی  telegram.me/irnamashhad  برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه‌های خبری و تصویری اداره کل ارشاد خراسان رضوی در تمام بخش‌ها همچون حوزه مد و لباس فعال است.