به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه که حاصل همکاری  مشترک موزه گالری دیدی و گالری "دانژه" سمنان است، آثار 12 هنرمند شامل سید اسدالله شریعت پناهی، محمدعلی بنی اسدی، بهمن صحت لو، آنه محمد تاتاری، داریوش حبیب خانی، محمدهادی فدوی، مرجان حبیبیان، محسن جمالی‌نیک، هیرو شیخ الاسلامی، زهرا قیاسی، سیروان کنعانی، عادل سعدالدین در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

مونا عزیز، مدیر گالری"دانژه" درباره کم و کیف برپایی این نمایشگاه گفت: "این نمایشگاه شامل آثار دو نسل از هنرمندان معاصر است. یک نسل  شامل  اساتید  و هنرمندان جریان ساز معاصر ایران همچون استاد شریعت پناهی و محمد علی بنی اسدی  و  نسل دیگر،  جوان‌ترها  هستند که در واقع شاگردان نسل اول محسوب می‌شوند. در آثار  این نمایشگاه هم  رویکردهای معناشناختی به چشم می‌خورد، هم رویکردهای تزئینی. از آن‌جا که مخاطبان موزه  گالری "دیدی" طیف  گسترده‌ ای را با علائق و سلایق مختلف در بر می‌گیرند، سعی کردیم تنوع ژانرها و رویکردهای هنری را در این نمایشگاه لحاظ  کنیم."

به گفته این گالری‌دار ،تعدادی از هنرمندان این نمایشگاه از هنرمندان بومی سمنان انتخاب شده و تعدادی دیگر هم جزء هنرمندان خارج از استان سمنان هستند.

عزیز، درباره شرایط گالری‌داری در شهرستان‌ها افزود: "ما تنها گالری خصوصی کل استان سمنان هستیم و یک سال و نیم از فعالیت‌مان می‌گذرد. در این مدت 15 نمایشگاه برگزار کرده‌ایم. طبیعتاً وقتی برای اولین بار چنین حرکتی در شهری چون سمنان پایه‌ریزی می‌شود سختی‌های خود را دارد. اصولا گالری‌داری در شهرستان‌ها دشوارتر است."

مدیر گالری "دانژه " که خود دارای مدرک فوق لیسانس نقاشی از دانشگاه تهران است، درباره دلیل راه‌اندازی این گالری در شهری چون سمنان، گفت: "دغدغه توسعه فرهنگی و هنری در شهر همواره موردی بوده که ذهن مارا به خود مشغول کرده است، باید این تمرکز منابع از پایتخت برداشته شود تا جای رشد و دیده شدن برای بقیه وجود داشته باشد، پتانسیل فرهنگی و هنری سمنان می‌طلبد که تعداد گالری‌های زیادی در این شهر وجود داشته باشد، امیدواریم چراغی که توسط دانژه برافروخته شده توسط جریان‌های فرهنگ‌ساز و دغدغه‌مند شهر روشن نگهداشته شده و ادامه پیدا کند."

این نقاش و گالری‌دار همچنین درباره اهمیت و جایگاه موزه گالری" دیدی" تصریح کرد: "بی‌شک موزه گالری دیدی باعث فخر و مباهات هر ایرانی است؛ اینکه سرمایه هنگفتی را به توسعه فرهنگی و هنری در شهری غیر از تهران اختصاص داده‌اند بی‌شک باعث گسترش فرهنگی خواهد بود. نقش موزه دیدی در دیدن و شناخته شدن و رفتن آثار در خانه‌های مردم غیر قابل انکار است، این قطعا همان راهیست که دانژه و سایر گالری‌های حرفه‌ای در شهرستان‌ها سرلوحه کار خود قرار داده‌اند."

مجموعه فرهنگی، هنری "دیدی" اردیبهشت ماه سال 1395 با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مدیریت "علی توسلی"، مجموعه‌دار، در شهرستان نورِ استان مازندران افتتاح شد. مجموعه بزرگ فرهنگی هنری "دیدی" که شامل خانه کتاب، مرکز خرید، کافی‌شاپ و رستوران است، اکنون با نگهداری مجموعه‌ای بیش از هزار و ٨٠٠ اثر ارزشمند هنرمندان معاصر ایران، موزه‌ای شاخص در کشور محسوب می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار نمایشگاه "گالری دانژه در موزه گالری دیدی" از 17 اسفند 97 تا  17  فروردین 98 هر روز از ساعت ١٠ صبح تا ١١ شب به مجتمع فرهنگی- هنری دیدی، به نشانی ایزدشهر، کیلومتر ٩ جاده محمودآباد- نور مراجعه کنند.