سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "هیچ نگو هملت فقط سه روز" به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی سروش طاهری از 8 اسفندماه ساعت 21 در تماشاخانه شانو روی صحنه است و بازیگران آن سینا بهادری، علی برنگی، سعید تقوایی، امیر محمد جربان، امیر سادات دربندی، پریسا رستمی، امیرعلی زیارتی، سمیرا سلیمی، مبین طاهری، یاسین فلاحی، رضا محمدی، مژگان مزروعی و دیانا واحدی هستند.

سروش طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "هیچ نگو هملت فقط سه روز" گفت: من در 5 دانشکده هنر و معماری، غیرانتفاعی ادیبان و سه دانشگاه علمی کاربردی به تدریس تئاتر مشغول هستم و به تبع آن معتقدم که در کنار بحث آموزش، دانشجویان باید وارد بازار کار شوند و ضمن کسب تجربه فعالیت‌های گروهی داشته باشند و به منظور ادامه این مسیر دارای رزومه شوند تا بتوانند جذب کارهای بعدی شوند. از آنجا که این مسائل از دغدغه‌های من به عنوان مدرس دانشگاه در مسیر آموزش بوده است، به صورت سالیانه یک نمایش را با حضور دانشجویان برتر کلاس‌هایم روی صحنه می‌آورم.

او در ادامه اضافه کرد: متاسفانه در شرایط کنونی تامین هزینه‌های اجرایی بدون حمایت ارگان‌های مرتبط با تئاتر، امری دشوار است و برهمین اساس ضمن اینکه خودم هیچگونه چشمداشت مالی نداشتم اما به منظور تامین هزینه‌های جاری امور اجرایی نمایش،  پدر یکی از دانشجویان حمایت از اجرای نمایش "هیچ نگو هملت فقط سه روز" را متقبل شد و من برآورد اجرای نمایش را به او اعلام کرده و تمرینات آغار شد و به مدت چهل روز ادامه داشت.

این بازیگر تئاتر با بیان اینکه نمایش "هیچ نگو هملت فقط سه روز" چهارمین تجربه او با دانشجویان است، عنوان کرد: پیش از این، سه نمایش "سرخ، سفید، آبی" نوشته رویا افشار، "چند روایت مجهول" نوشته شهرام کرمی و "درها به بیرون باز می‌شود" نوشته آرش تبریزی را با حضور دانشجویانم به صحنه آورده‌ام و نمایش "هیچ نگو هملت فقط سه روز" چهارمین تجربه کارگردانی من با حضور دانشجویانم است.  

این مدرس دانشگاه ضمن اشاره به اینکه نمایش "هیچ نگو هملت فقط سه روز" برداشتی مدرن و آگاهانه از هملت شکسپیر است، خاطرنشان کرد: این اثر نمایشی نگاهی مدرن از منظری جدید به نمایش هملت دارد. فضایی ذهنی دارد و همه مردگان در ذهن هملت در حال فعالیت هستند. "هیچ نگو هملت فقط سه روز" نقدی به شرایط روز جامعه جهانی دارد؛ جهانی که در آن قدرت حرف نخست را می‌زند و دیگران را به سخره گرفته و مورد آزار قرار می‌دهد. در این نمایش تم تردیدی را که شکسپیر در "هملت" به دنبال آن بوده را دستخوش تغییر قرار دادیم و به دنبال نقد قدرت بودیم.

طاهری درباره سبک و فضای اجرایی این اثر یادآور شد: نمایش سبک کاملاً مدرن و فضای تراژیک دارد و تراژدی مدرن است البته تراژدی مدرن به معنای عدم ارتباط انسان‌ها با یکدیگر. در جهان این نمایش مردگان بالا آمده‌اند.

او درخصوص طراحی صحنه نمایش "هیچ نگو هملت فقط سه روز" گفت: به جهت موقعیت خاص سالن اجرا، از خود سالن و شکست‌هایی که در صحنه است، استفاده کردیم. به منظور اجرای این نمایش امکان طراحی‌های پرهزینه نیز بود اما از آنجایی که این اثر کار دانشجویی است توان‌مان را بر تهیه آکسسوار و لباس قرار دادیم.

سروش طاهری درباره موسیقی این اثر عنوان کرد: موسیقی این نمایش ساخته رامین شاه‌کار است که به صورت پلی بک پخش می‌شود و فضایی کاملاٌ وهم‌آلود دارد که مربوط به جهان مردگان است.

او در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: خوشحال می‌شوم که مخاطبان تئاتر به دیدن این نمایش بنشینند و از جریان متفکر تئاتر دانشگاهی حمایت کنند. امیدوارم اساتیدی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند نیز با جذب هزینه‌های ناچیز به جریان تئاتر کشور کمک کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: سینا بهادری، خواننده: پرهام شاهسون، دستیاران کارگردان: امیر علی زیارتی و پویا شاهرخ فر، مدیر اجرا: هومن نخبه‌زعیم، طراح صحنه: حانیه مرادی، طراح لباس: ماهرخ سلیمانی پور، طراح گریم: فاطمه عنابستانی، طراح پوستر::امیر علی زیارتی، آهنگساز: رامین شاهین کار و مدیر روابط عمومی: دانیال اربابی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.