به گزارش هنرآنلاین، داوران بخش عکاسی هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر معرفی شدند.

طی احکام جداگانه از سوی افشین علی اصفهانی دبیر جشنواره، رضا جاویدی و کیارش مسیبی بعنوان داوران بخش عکاسی هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر منصوب شدند.

جشنواره تئاتر ثمر تصمیم دارد همچون دوره گذشته پس از جشنواره نمایشگاه عکس ثمرنگار را با استفاده از آثار برتر عکاسان این جشنواره برگزار کند.

شایان ذکر است ۲۹ اثر نمایشی این جشنواره که کار خود را از ۸ اسفند ماه شروع کرده‌اند تا ۱۸ اسفند ماه سال جاری به روی صحنه می‌روند.

 

از نمایش سنتی ایرانی حمایت شود تا سعدی افشارهای دیگری داشته باشیم

هادی شیرمحمدی نویسنده، بازیگر و کارگردان معتقد است اگر از نمایش‌های ایرانی حمایت شود، سعدی افشارهای بسیاری خواهیم داشت.

این هنرمند ضمن اعلام این مطلب افزود: ما باید به ریشه‌هایمان فکر کنیم، وقتی ریشه وجود نداشته باشد شاخ و برگی هم وجود نخواهد داشت، ریشه نمایش در ایران، نمایش‌های سنتی است و باید بیش از پیش از آن حمایت شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایل کم بودن گرایش هنرمندان به این نوع از نمایش این است که فقط یک جشنواره سنتی آیینی در ایران وجود دارد که آن هم به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و هر اثری که در این جشنواره به روی صحنه می‌رود همین یک اجرا را دارد و اجرای عمومی به آن داده نمی‌شود و متاسفانه سیاست‌های تئاترشهر هم به گونه‌ای است که نمایش‌های سنتی و آیینی در آن اجازه اجرا ندارند.

این هنرمند در پایان تأکید کرد: ما در جهان با فرهنگمان شناخته می‌شویم و بخشی از این فرهنگ، نمایش است، اگر از زمان دانشگاه برای دانشجو جا بیفتد که هویتش با نمایش‌های ایرانی در جهان شناخته می‌شود، قطعاً نمایش‌های سنتی ایران بیشتر توسط جوانان جدی گرفته می‌شود و علاقه‌مند به فعالیت درآن می‌شوند.

گفتنی است این گفت‌وگو به صورت تلفنی در برنامه عصرگاهی "ارغوان هنر" از آنتن رادیو نمایش صورت گرفته است. "ارغوان هنر" برنامه‌ زنده عصرگاهی رادیو نمایش با محوریت اطلاع‌رسانی فرهنگی است که شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 15تا 17 به صورت زنده از رادیو نمایش بر روی موج اف‌ام، ردیف ۵/۱۰۷ مگاهرتز پخش می‌شود.