سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "طریقه حکومت گجرخان" نوشته مجید امرایی و به کارگردانی مشترک مجید امرایی و احسان ملکی از 9 اسفندماه ساعت 19:30 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و زری اماد، شاهین علایی‌نژاد، فرامرز قلیچ‌خانی، میثم یوسفی، سعید عبدالهی و شهرام مسعودی به عنوان بازیگر در این اثر نمایشی حضور دارند.

مجید امرایی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایشنامه "طریقه حکومت گجرخان" و ایده نگارش آن گفت: دو سال پیش پس از خواندن نمایشنامه "طریقه حکومت زمان‌خان بروجردی و سرگذشت ایام آن" نوشته میرزا آقا تبریزی از نخستین نمایشنامه‌نویسان ایرانی، ایده اولیه این اثر نمایشی در ذهن من شکل گرفت و پس از آن دو سال طول کشید تا آن را نوشتم.

او در ادامه داستان نمایش "طریقه حکومت گجرخان" را اینگونه توضیح داد: این اثر داستان یک خان است که تازه به صدارت رسیده است و از آنجا که توان اداره سرزمینش را ندارد، منطقه تحت حکومتش دچار مشکل می‌شود...

این نویسنده و کارگردان ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش یک ماه و نیم به طول انجامید، درباره فضای اجرایی این اثر عنوان کرد: کارگردانی نمایش "طریقه حکومت گجرخان" ترکیبی از کمدی کلاسیک و کمدی امروزی و مدرن است که با کمک احسان ملکی دیگر کارگردان این نمایش به سرانجام رسیده است. ملکی سال‌ها پیش، از دانشجویان من بوده و در نظر داشتم در کارگردانی این نمایش از نگاه و رویکرد هنرمند جوانی نیز به اثر پرداخته شود که خوشبختانه نمایش مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفته است.

امرایی درباره طراحی صحنه این نمایش یادآور شد: در کلیت؛ این اثر در شیوه کارگردانی، طراحی صحنه و موسیقی از شیوه فانتزی تبعیت می‌کند و از آنجا که تاریخ و زمان در  این نمایش چندان مشخص نیست در طراحی صحنه از ابزار ساده استفاده شده است. ویلچر بخش اصلی آکسسوار صحنه است که در ده صحنه نمایش کاربرد دارد و جابه‌جا می‌شود و تعاریف و مفاهیم متفاوتی به خود می‌گیرد.

او درباره موسیقی نمایش "طریقه حکومت گجرخان" خاطرنشان کرد: موسیقی این اثر به صورت زنده نواخته می‌شود و با بهره‌گیری از 15- 16 ساز، فضایی فانتزی دارد که متشکل از افکت‌ها و ملودی‎هایی است که توسط آقای علی سینا رضانیا از آهنگساران بنام و جوان عرصه دراماتیک طراحی و رهبری می‌شود.

مجید امرایی در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدوارم در ادامه اجراها استقبال مخاطبان ادامه داشته باشد و تماشاگران عادی و هنرمندان از این اثر لذت ببرند.  

دیگر عوامل نمایش "طریقه حکومت گجرخان" عبارتند از: دستیار کارگردان: نیلوفر شکری، منشی صحنه: نسرین دهقادنی، مدیر اجرایی: زری اماد، دستیار کارگردان: نیلوفر شکری، طراح صحنه: احسان ملکی، طراح صدا و موسیقی: علی سینا رضانیا، طراح لباس: کوروش طهرانی، طراح اعلان و برنوشت و عکاس: نسرین دهقانی، منشی صحنه: نسرین دهقادنی، مدیر برنامه ریزی: علی شهاب، مدیر صحنه:  امیرحسین ملکی و دستیار صحنه و اجرا دکور: مصطفی بساطی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.