سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، زهرا مهاجری نویسنده و استاددانشگاه، درباره این کتاب به هنرآنلاین توضیح داد: جلد دوم کتاب "آتش شوق؛ داستان‌هایی از زندگی ابوالحسن خرقانی" شامل 10 داستان است که توسط انتشارات ضریح آفتاب در نمایشگاه سال آینده عرضه خواهد شد. جلد نخست این مجموعه نیز به تازگی منتشر و رونمایی شده است.

او درباره محتوای این دو کتاب توضیح داد: این 20 داستان را با مطالعه حکایات چند خطی ابوالحسن خرقانی با زبان ساده و به ضمیمه تصویر برای نوجوانان نوشتم. موضوعات داستان‌ها نیز متفاوت است و از سخاوت و بخشندگی، نماز و نیایش و استفاده از مال حلال گفته است. 

مهاجری یادآور شد: جلد دوم کتاب "آتش شوق؛ داستان‌هایی از زندگی ابوالحسن خرقانی" دو زبانه به چاپ می‌رسد و علت آن نیز معرفی خرقانی به علاقه‌مندان خارج از کشور است. در ابتدای هر داستان نیز سخنی مرتبط با موضوع آن داستان از کتاب "نورالعلوم" خرقانی انتخاب و ارائه شده است تا مخاطب با نثر این عارف نیز آشنا شود. 

او این روزها مشغول بازنویسی سری جدید افسانه‌‌‌های ایرانی برای کودکان و نوجوانان است.

اغلب آثاری که از مهاجری منتشر شده در حوزه ادبیات کودک و نوجوان هستند که می‌توان به مجموعه هفت جلدی "افسانه‌های ایرانی"، "قصه و قصه‌گویی"، "گل پسته" مجموعه لالایی‌های فارسی، ترجمه کتاب "تخیل در قلمرو قصه‌گویی" اشاره کرد.

شیخ ابوالحسن علی بن جعفر بن سلمان خرقانی عارف بزرگ قرن چهارم و پنجم هجری است. "نورالعلوم"، "رساله الخائف الهام من لومة الائم" و "فتواح الجمال" از آثار این عارف به شمار می‌آیند. از مریدان و شاگردان نامدار او خواجه عبدالله انصاری بوده است.