به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، به مناسبت انتشار کتاب "هایکوی کلاسیک" برگردان ع .پاشایی که توسط نشر دیبایه منتشر شده است، دوشنبه سیزدهم اسفند ساعت 17 مراسمی با عنوان "شب هایکو" در خانه گفتمان شهر برگزار می‌شود.

در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب، مسیح طالبیان، قدرت‌الله ذاکری، آیت حسینی و ع. پاشایی سخنرانی خواهند کرد.

هایکو از تغییر فصول جدایی‌ناپذیر است، صد شعر این کتاب در پنج مقوله سنتی شعر ژاپنی قرار می‌گیرند، بهار، تابستان، پاییز، زمستان و سال نو؛ تعداد شعرها در هر مقوله متفاوت است.

خانه گفتمان شهر (وارطان) در میدان فلسطین، ضلع جنوبی خیابان طالقانی پلاک۵۱۴ واقع شده است.

 

کتاب جدیدی از فاضل نظری منتشر شد

"اکنون" به عنوان ششمین دفتر شعری فاضل نظری، شامل ۴۰ غزل با مضامین عاشقانه و عارفانه است که در آستانه ۴۰ سالگی شاعر آن منتشر شده و حال و هوایی شبیه به شعرهای مجموعه‌های "گریه‌های امپراطور" و "ضد" دارد.

کتاب "اکنون" ساعت 15، سه‌شنبه 14 اسفندماه در فرهنگسرای ارسباران(هنر) واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا رونمایی می‌شود.

 

انتشار "رهبر ارکستر" با ترجمه‌ فاطمه تناسان

رمان "رهبر ارکستر" نوشته‌ سارا کوئیگلی با ترجمه فاطمه تناسان توسط نشر نیماژ منتشر و با شمارگان 500 نسخه در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات و موسیقی قرار گرفت.

این کتاب 416 صفحه دارد و قیمت پشت جلد آن 49هزار تومان تعیین شده است.

این رمان روایت نوشتن سمفونی هفتم دیمیتری شوستاکوویچ و نقش تاریخی آن در شکستن محاصره‌ لنینگراد در جنگ جهانی دوم است؛ تلفیقی از واقعیت و ناگفته‌های خلق این سمفونی در بحبوحه‌ یکی از شدیدترین نبردهای تاریخ جهان با جهان داستانی سارا کوئیگلی که داستانی پرکشش از موسیقی و تلاش برای حفظ عشق را به‌تصویر می‌کشد.

این رمان پس از انتشار در سال 2011 بیست هفته پرفروش‌ترین کتاب نیوزیلند بود و پس از آن در کشورهای انگلستان، ایتالیا، آلمان، جمهوری چک، فرانسه و ترکیه هم با اقبال بسیار خوبی روبرو شد.