سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی ناهید عابدین، رضا فلاح‌زاده و علی فلاح‌زاده در نگارخانه فلاح‌زاده برپاست. رضا فلاح‌زاده در گفت‌وگو با هنرآنلاین با بیان اینکه این نمایشگاه مربوط به آثار ۵ سال گذشته او است، افزود: ۱۲ اثر از من به همراه دو اثر از علی فلاح‌زاده و دو اثر از نسرین یوسفی در این مجموعه به نمایش درآمده است. معمولا نقاشی‌های من به شکل یک مجموعه شکل می‌گیرند که اسم و موضوع خاصی دارند. در این نمایشگاه نیز آثاری از مجموعه اسب‌ها و مجموعه ادامه نسل به نمایش درآمده است.

فلاح‌زاده درباره تکنیک کار خود گفت: با استفاده از گذاشتن رنگ‌ها بر روی بوم و ترکیب آنها در همان جا کار می‌کنم. در واقع پالت من همان بوم نقاشی است. من شاگرد استاد وزیری مقدم بودم و کار او اثرات زیادی روی من گذاشت. سالهاست که به نقاشی آبستره می‌پردازم و این کار متأثر از استاد علی اکبر صنعتی و استاد سمبات است که در سال‌های نوجوانی شاگرد آنها بودم. از همان زمان با آبرنگ کار می‌کردم و ویژگی‌های خاص این تکنیک باعث شد که علاقه و گرایش زیادی به نقاشی آبستره پیدا کنم.

او درباره فعالیت گالری فلاح‌زاده گفت: سال ۷۵ این گالری را تاسیس کردم اما مجوز آن را سال ۸۱ دریافت کردم و به مدت ۸ سال فعالیت مستمر نمایشگاهی داشتیم. ولی پس از آن به دلیل فعالیت‌های آموزشی تأخیری در کار ما افتاد، با وجود این در همین مدت نمایشگاه‌های عام‌المنفعه برگزار کردیم که فروش آنها به بیماران مختلف تعلق می‌گرفت. در این مدت ۳۸ نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور برگزار کردم و از سال گذشته با پایان تحصیلات پسرم در مقطع دکترای هنر در استرالیا، او به عنوان مدیر گالری شروع به کار کرد و با طراحی مجدد فضای گالری، این محل برای فعالیت دوباره آماده شد.

فلاح‌زاده ادامه داد: نمایشگاه فعلی به عنوان افتتاحیه و قدم اول در دوره جدید فعالیت گالری است و از سال آینده برنامه‌ها را با هنرمندان دیگر ادامه می‌دهیم. نکته‌ای که باعث شد برای بازگشایی گالری تصمیم جدی بگیرم این بود که می‌دیدم بسیاری از هنرمندان جوان برای نوبت گرفتن از گالری‌ها زمان زیادی منتظر می‌مانند یا با برخوردهای بدی مواجه می‌شوند. به همین دلیل خواستم از جوانان هنرمندی که پرتوان هستند و استعداد بالایی دارند حمایت کنم.

نمایشگاه نقاشی ناهید عابدین، رضا فلاح‌زاده و علی فلاح‌زاده تا 24 اسفند در نگارخانه فلاح‌زاده به نشانی سعادت آباد، شمال میدان کاج، ابتدای خیابان دوازدهم، پلاک 43، طبقه دوم، واحد 5 برپاست.