به گزارش هنرآنلاین، مراسم اختتامیه اولین جشنواره نقاشی "روبان قرمز" روز سه شنبه 7 اسفند  مصادف با ولادت حضرت فاطمه در برج میلاد  تهران برگزار شد. در مراسم اختتامیه این رویداد فرداد درودی مدیر کشوری دفتر برنامه مشترک سازمان ملل متحد  در زمینه ایدز در جمهوری اسلامی ایران، امیر احدی مدیر آموزشگاه هنری پویندگان، وحید جهانمیری نماینده گروه 8 نفره تیم داوری پزشکی، حبیب درخشانی به عنوان نماینده گروه داوری هنری، علی درویش‌پور مدیر عامل برج میلاد تهران و بهناز پورنگ دبیر اولین جشنواره نقاشی "روبان قرمز" حضور داشتند،  نفرات برگزیده معرفی شدند.

در اختتامیه اولین جشنواره ملی نقاشی "روبان قرمز" به شش نفر شرکت کننده از توان‌یابان موسسه نیکوکاری رعد به نمایندگی از هنرمندان شرکت کننده  لوح جشنواره  به صورت نمادین اهدا شد.

در این مراسم وحید  جهانمیری درباره انگیزه افراد برای شرکت در کارهای خیریه مثل جشنواره نقاشی "روبان قرمز" گفت: من کوچکترین عضو این رویداد بودم، به نظر من همه در یکی کشتی نشسته‌ایم و وقتی افرادی در اینجا با HIV درگیر هستند این به همه ما مربوط است، این وظیفه همه ماست که درگیر مسایل این عزیزان باشیم.

نماینده گروه 8 نفره تیم داوری پزشکی افزود: متاسفانه بسیار انگ و تبعیض در جامعه نسبت به این افراد وجود دارد و باید با یک تلاش نا امیدی را به امید و عدم آگاهی را به آگاهی تبدیل کنیم. باید توجه کنیم که نقش هنر در ایجاد امید و آگاهی بی بدیل است.

حبیب درخشانی نیز در سخنانی گفت: انرژی‌هایی که اینجا است باعث شد که فرصتی برای من پیش بیاید تا با گروهی فعال در اینجا آشنا شوم؛ اگر انسان حرکتی کند بازتابش فقط به خود فرد نیست بلکه به بیرون است. دیدن این مجموعه و افراد و لبخندها و چهره‌های بشاش برای من نقاش پیام بزرگی است.

این هنرمند نقاش درباره داوری آثار جشنواره نقاشی "روبان قرمز"  گفت: نکته مهم آثار عرضه شده در اینجا وجود ایده‌های فوق‌العاده است که در آنها ذوق، سلیقه و تکنیک‌های منحصر به فرد به کار رفته است. هرکس به زعم خود تکنیکی را به کار گرفته و به طور خاص پیش رفته است. هر کدام از کارها یک دنیاست، برخی ایده‌ها بسیار پخته و برخی خام است و جای پیشرفت دارد. کار خوب هنری این است که ایده و تکنیک با هم پیش روند که در اینجا عملی شده است.

در ادامه این مراسم بهناز پورنگ، دبیر جشنواره نقاشی "روبان قرمز"  گفت: به نظر ما تمام افراد حاضر در اینجا نفر اول هستند و صرفا برای تشویق هنرمندان تعدادی از آثار برگزیده شده است.

سپس با حضور فرداد درودی، امیر احدی، حبیب درخشانی و جهانمیری، از توان یابان رعد اعظم تدینی، لیلا احمدوند، میترا احمدی، ندا بیات، سمیه سادات شجاعی و مونا مرادی با اهدای لوح جشنواره تقدیر شد.

در این مراسم علی درویش پور  گفت: ما برای پیشگیری از هر امری سلیقه به خرج می‌دهیم؛ هنر برای انتقال مفاهیم خوب است پس بهتر است از آن کمک گیریم. در گذشته HIV بسیار چالش‌برانگیز بود ولی الان با حضور NGO ها و گروه‌های آگاهی بخش بسیار قابل کنترل و قابل مهار است. من تلاش این عزیزان را نوشدارو نمی‌بینم بلکه پیشگیری است و می‌تواند در کم کردن ابتلا به این بیماری و هزینه های کمر شکن آن دخیل باشد.

مدیرعامل برج میلاد تهران افزود: روز مادر و اختتامیه را به هم گره بزنیم، زنی تمایل به تجربه حس شیرین مادری دارد ولی بخاطر این بیماری ممکن است قادر نباشد ولی اقداماتی اینچنین که انجام می‌شود در عملی شدن این تجربه برای زنان مبتلا کمک ساز است.

وی تصریح کرد: ما باید اطلاع‌رسانی در هر میزان به جامعه داشته باشیم، راه‌های مبارزه با این بیماری را آموزش دهیم و افراد مبتلا را توانمند کنیم.

در پایان مراسم جشنواره ملی نقاشی "روبان قرمز"  با اهدای تندیس از  فرداد درودی،حبیب درخشانی، علی درویش پور، دکتر جهان میری، گیتی محمدی و امیر احدی تقدیر شد.

در پایان مراسم اختتامیه جشنواره ملی نقاشی "روبان قرمز"  برگزیدگان اول تا سوم  به ترتیب متین فکری فلاح از استان گیلان شهر لاهیجان ، نیلوفر ربانی از استان گیلان شهر لاهیجان و شبنم شاهرخ  از تهران تقدیر شد.