به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، شب نوروز را با همکاری مجله بخارا و شرکت طلوع ابتکارات تصویری برگزار می‌کند.

نوروز، نماد بخردی و بهروزی تمدن ایرانی است و هزاران سال است که درخت شادی و مهربانی در این سرزمین از این چشمه جوشان فرهنگی سیراب شده است.

به تازگی گروهی از دلدادگان میراث ارزشمند این آب و خاک، گامی نو برداشته‌اند و در تلاشی پر بار به این درخت شوق پرداخته و آهنگی نو  نواخته‌اند و در کتاب و فیلم "جهان نوروز: هفت آهنگ، یک فرهنگ" تقدیم علاقه‌مندان نموده‌اند.

به همین بهانه مراسم ویژه‌ای برای رخ‌نمایی از این اثر که عطرافشان صلح، دوستی، شادی و مهربانی فارغ از رنگ و نژاد و باورهاست، روز چهارشنبه 8 اسفند، ساعت 17 تا 19 در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، سالن رسول اکرم، مرکز همایش های بین‌المللی رایزن برپا خواهد شد.

در آیین رونمایی از این کتاب، که با همکاری مجله بخارا و شرکت طلوع ابتکارات تصویری برگزار می‌شود، کاظم موسوی‌بجنوردی، ژاله آموزگار، محمدعلی دادخواه، فرزین رضائیان و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد.

شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است. مرکزدایره‌المعارف بزرگ اسلامی در کاشانک، نرسیده به آجودانیه، شماره ۲۱۰ واقع شده.

 

رونمایی 5 رمان فارسی در نشر چشمه

نشرچشمه به‌زودی از پنج رمان فارسی خود در کتابفروشی نشرچشمه کریمخان طی پنج روز رونمایی می‌کند.

"شکوفه‌های عناب" نوشته رضا جولایی، "پیاده" نوشته بلقیس سلیمانی، "خون‌خورده" نوشته مهدی یزدانی‌خرم، "کاکاکرمکی" نوشته سلمان امین و "تاریکی معلق روز" نوشته زهرا عبدی رمان‌هایی هستند که از پایان هفته جاری تا میانه هفته آتی در برنامه‌‌ای تحت عنوان "بهار با پنج رمان فارسی" در نشرچشمه کریمخان رونمایی خواهند شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این برنامه می‌توانند از 10 تا 14 اسفند از ساعت 18 تا 20 به نشرچشمه کریمخان واقع در خیابان کریمخان زند، نبش میرزای شیرازی مراجعه کنند.