به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، دومین نشست "چهره‌ پنهان حرف" با حضور لیلی گلستان در نشر چشمه رایزن برگزار می‌شود.

در این نشست لیلی گلستان از ادبیات، نقاشی و مجموعه‌ خصوصی خود می‌گوید.

کتاب "مجموعه خصوصی" مشتمل بر آثار شخصی لیلی گلستان است که در کنار تصویر هر تابلو،‌ توضیحی به مثابه خاطره هم آمده است.

علاقه‌مندان به شرکت در این نشست می‌توانند جمعه 10 اسفند از ساعت 15:30 به نشرچشمه رایزن واقع در نیاوران، ‌پایین‌تر از سه‌راه یاسر مراجعه کنند.

 

  "فرهنگ نمادهای چین" منتشر شد

کتاب "فرهنگ نمادهای چین" به همت موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری (متن)، وابسته به فرهنگستان هنر به چاپ رسید.

این اثر نوشته ولفرام ابرهارد است و با ترجمه امیرعباس زارعی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

یکی از لوازم ضروری شناخت فرهنگ‌‌ها و تمدن‌ها، شناخت زبان نمادین آن فرهنگ است که در تولیدات فرهنگی آنها ظهور و بروز می‌کند.

این کتاب در برگیرنده حدود چهارصد نماد است. مروری کلی و سطحی نشان می‌دهد که بسیاری از این نمادها با چند درونمایه پایه در ارتباط هستند. اینها موضوعاتی است که در زندگی روزمره چینی‌ها مطرح است و آرزوی قلبی‌شان برای زندگی سالم و طولانی، رسیدن به جایگاه والای اجتماعی و شهروندی و بچه‌داشتن را دربرمی‌گیرد.

در پیش‌گفتار این کتاب و از زبان نویسنده آمده است: "اگر بخواهیم چیزهایی را که چینی‌ها به عنوان نماد به کار می‌برند، به چند گروه دسته‌بندی کنیم نتایج جالبی پدید می‌آید. مهم‌ترین چیز در کل رده‌بندی، انسان است: انسان در هستی جسمانی و موقعیت اجتماعی‌اش همراه با مصنوعاتی که خود می‌سازد. این با اصل مبنای جهان‌بینی چینی: انسان به عنوان موجود اصلی در این جهان، کاملا مطابقت دارد. گیاهان و جانوران و حتی آسمان و زمین مسخر و تابع انسان گشته‌اند. در قلمرو طبیعت جاندار، حیوانات از گیاهان اهمیت بیشتری دارند. هرچند حیوانات اهلی کمتر از حیوانات وحشی ظاهر می‌شوند".

مترجم در مقدمه آورده است: "کتاب ولفرام ابرهارد یکی از بهترین کتاب‌های موجود در زمینه شناخت هنر شرق دور است. مدخل‌های این فرهنگ به ترتیب الفبای فارسی مرتب شده‌ است و برای سهولت جستجو، ترتیب انگلیسی مدخل‌ها در پایان کتاب آمده است. در ضمن تلفظ چینی مدخل‌ها با حروف لاتین در هر مدخل ارائه شده است تا در صورت تمایل پژوهشگر برای جستجوی بیشتر، امکان آن فراهم باشد".

کتاب "فرهنگ نمادهای چینی"، در شمارگان 1000نسخه، 480 صفحه مصور و بهای 63هزار تومان توسط موسسه متن منتشر شده.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتابفروشی فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره 1550 تهیه کنند.