همایون نصیری در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: دومین آلبوم گروه "دارکوب" تا پایان ماه مبارک رمضان به دست علاقه‌مندان به موسیقی تلفیقی خواهد رسید.

این نوازنده سازهای کوبه ای در ادامه افزود: این آلبوم "آب، باد، خاک، آتش" نام دارد و خواننده‌هایی همچون حامد بهداد و محسن شریفیان در آن به اجرا پرداخته‌اند. این خوانندگان همراه با دیگر خواننده‌های محلی در اجرای قطعات محلی و آواخوانی‌های دارکوب حضور چشمگیری دارند.

نصیری در ادامه گفت: با وجود این که مرحله میکس و مستر آلبوم زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد، تمام تلاش دارکوب این است که هر چه زودتر آثار جدید خود را به دست مخاطبانش برساند. در این بخش پویا نیک پور و فرشاد حسامی با دارکوب همکاری کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ضبط قطعات آلبوم از نوازنده‌های خارجی نیز استفاده کرده است، گفت: نوع ترکیب بندی موسیقیایی گروه دارکوب به گونه‌ای است که فضاهای خاصی را منجر می شود. چرا که موسیقی گروه ما به نوعی تلفیق موسیقی ایرانی با موسیقی آمریکای لاتین و آفریقای جنوبی است. به همین دلیل احساس کردم حضور نوازنده‌های خارجی که با فضا و حال و هوای موسیقی محلی آن مناطق آشنایی دارند، می تواند کمک قابل توجهی به اجرای هر چه بهتر قطعات کند.

سرپرست گروه موسیقی دارکوب درباره حضور مهران مدیری در این آلبوم به عنوان یکی از خواننده‌های ثابت گروه گفت: در اجرای قطعات با هنرمندان بسیاری همکاری مشترک داشته ایم و مهران مدیری یکی از گزینه‌هایی است که همیشه به آن فکر می‌کنیم ولی حضور او هنوز قطعی نشده است با انتشار آلبوم متوجه تمام تغییرات و جزییات آلبوم خواهید شد.

این نوازنده پرکاشن در پایان گفت: همزمان با انتشار آلبوم دوم، همراه با تمام افراد گروه دارکوب روی سن رفته و برای علاقه مندان به موسیقی تلفیقی اجرای برنامه خواهیم کرد. با توجه به این موضوع، برگزاری کنسرت نیز به زمانی بعد از ماه رمضان موکول می‌شود و این کنسرت قطعاتی از دو آلبوم منتشر شده دارکوب به اجرا در خواهد آمد.

پایان پیام/43