به گزارش هنرآنلاین، مژگان قدوسی مدیر مسئول نشریه پیش نگاه درباره این کتاب گفت: پیش نگاه 5 سال است که منتشر می‌شود و هر ماه اطلاع رسانی برنامه گالری‌ها را به عهده دارد. هدف اصلی پیش نگاه اطلاع رسانی به مردم و جذب مخاطبان بیشتر در زمینه بازار هنر است.

قدوسی افزود: تا کنون دو جلد کتاب پیش نگاه مشتمل بر آرشیو تخصصی هنرمندان در سال 94 و 95 منتشر شده و امسال می خواهیم سومین پیش نگاه را رونمایی کنیم.

مدیر مسئول پیش نگاه در ادامه گفت: در این کتاب نام بیش از یکهزار و صد هنرمند آمده است و همچنین گفت و گویی با نادر سیحون مدیر گالری سیحون با موضوع رویکرد گالری‌ها و گالری‌داری و نیز مقاله‌ای از مرداویج توکلی منتشر شده است.

قدوسی گفت: کتاب سال پیش نگاه تاریخ مدون و مستدلی ست که در سال‌های بعد می‌تواند ماخذ پژوهشگران در حوزه آثار گالری‌ها و کارنامه گالری‌دارها و هنرهای تجسمی باشد.

وی در پایان گفت: در برنامه رونمایی از کتاب پیش نگاه، امیر راد رئیس انجمن نقاشان و پریسا پهلوان مدیر گالری ویستا و لیلی گلستان مدیر گالری گلستان درباره رویکرد گالری‌ها در هنر معاصر سخنرانی می‌کنند.

در سومین کتاب پیش نگاه آثار این گالری‌ها در سال 96 منتشر شده است: آب انبار، آتبین،آرته، آریا، اثر، افرند، الهه، ای جی، ایوان، دنا، دستان+2، زیرزمین دستان، راه ابریشم، ژاله، ساربان، سایه، سیحون، شلمان، طراحان آزاد، گلستان، ماه، نگر، والی، ویستا، هور، هفت ثمر.

مراسم رونمایی از کتاب پیش نگاه روز پنج شنبه 9 اسفند در گالری گلستان واقع در دروس خیابان شهید کماسایی شماره 34 از ساعت 16 الی 18 برگزار می شود و ورود برای عموم آزاد است.