سرویس سینمایی هنرآنلاین: ماهرشالا علی دوشنبه صبح به وقت ایران در نود و یکمین دوره جوایز اسکار برای "کتاب سبز" (Green Book) اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را از آن خود کرد.

آدام درایور برای "کو کلاکس کلان سیاه‌پوست، سام الیوت برای "ستاره‌ای متولد می‌شود"، ریچارد ای. گرانت برای "هیچ‌وقت می‌توانی من را ببخشی؟" و سام راک‌ول برای "معاون" دیگر نامزدهای این بخش بودند.

علی در "کتاب سبز" نقش یک پیانیست سیاه‌پوست در دهه 1960 را بازی می‌کند که راهی یک تور کنسرت در جنوب آمریکا می‌شود. در این سفر، یک بپا ایتالیایی-آمریکایی با بازی ویگو مورتنسن به عنوان راننده او را همراهی می‌کند. این دو در جاده باید به کتاب سبز تکیه کنند، یک کتاب راهنما که در آن نام معدود هتل‌ها و رستوران‌هایی که آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را می‌پذیرند ذکر شده است.

"کتاب سبز" سپتامبر پیش با دریافت جایزه فیلم برگزیده تماشاگران یا جایزه انتخاب مردم در جشنواره فیلم تورنتو، نام خود را به عنوان یکی از مدعیان جدی جوایز اسکار امسال مطرح کرد.

Mahershala Ali_ Green Book

علی 45 ساله که متولد اوکلند در کالیفرنیا و یک مسلمان است، دو سال پیش نیز برای بازی در نقش یک فروشنده مواد مخدر در محله‌ای خشن در میامی در فیلم "مهتاب" جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را دریافت کرد و اولین بازیگر مسلمان لقب گرفت که در تاریخ جوایز آکادمی برنده اسکار شده است.

هرچند حضور علی برای "کتاب سبز" در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل با انتقادهایی روبرو شد، اما پیش از برگزاری مراسم همه شواهد – از جمله دریافت جایزه انتخاب منتقدان، گلدن گلوب و بفتا – از این نشان داشت که او برای دومین بار در سه دوره اخیر اسکار در این بخش برنده می‌شود.

علی در فصل سوم سریال "کارآگاه واقعی" تولید شبکه اچ‌بی‌او نیز بازی کرده است که هشتمین و آخرین اپیزود آن دوشنبه صبح پخش شد.