سرویس سینمایی هنرآنلاین: رجینا کینگ بازیگر آمریکایی بامداد دوشنبه به وقت ایران برای بازی در فیلم "اگر بیل استریت زبان داشت" (If Beale Street Could Talk) ساخته بری جنکینز جایزه اسکار بهترین بازیگر زن مکمل نود و یکمین دوره جوایز اسکار را دریافت کرد.

ایمی آدامز برای "معاون"، مارینا دی تاویرا برای "رُما"، اما استون برای "سوگلی" و ریچل وایس برای "سوگلی" دیگر نامزدهای این بخش بودند.

"اگر بیل استریت زبان داشت" که با اقتباس از اثری نوشته جیمز بالدوین نویسنده آمریکایی ساخته شده است، داستان یک زن جوان باردار در هارلم را روایت می‌کند که با همراهی خانواده‌ خود می‌کوشد بی‌گناهی نامزدش در یک جنایت را ثابت کند. کینگ 48 ساله نقش مادر خانواده را بازی می‌کند.

کینگ در حالی برنده اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شد که در جوایز انجمن بازیگران آمریکا یا بفتا نامزد نشده بود (و تا پیش از این در تاریخ جوایز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی تنها یک نفر بدون نامزدی در جوایز انجمن بازیگران یا بفتا برنده اسکار شده بود). با این حال کینگ برای "اگر بیل استریت زبان داشت" جایزه گلدن گلوب و انتخاب منتقدان را گرفت (که هر دو با رأی خبرنگارانی انتخاب می‌شوند که هیچ‌کدام عضو آکادمی نیستند).

کینگ تا پیش از این بیشتر برای بازی در سریال‌هایی چون "جنایت آمریکایی" و "The Leftovers" شناخته می‌شد.