به گزارش هنرآنلاین، دبیر جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین از برپایی جشن انتخاب این جشنواره در 15 اسفند ماه خبر داد.

سیدجمال هادیان با اشاره به پایان آخرین جلسات هیئت انتخاب دو بخش این جشنواره اظهار داشت: منتخبان هیئت انتخاب بخش فیلم کوتاه و بخش ایده برای وب سری، طی مراسمی در عصر روز چهارشنبه 15 اسفند ماه معرفی خواهد شد و به این ترتیب، گام سوم شتاب دهی این جشنواره کلید می‌خورد.

او افزود: در این مرحله با برنامه‌ریزی‌ قرار است یک شتاب‌دهنده با حمایت و اهتمام بخش خصوصی، ایده‌های برگزیده را هدایت کند و از ایده‌پردازان برگزیده حمایت شود؛ که در این راستا علاوه بر فیلم‌های کوتاه، 20 ایده موردحمایت قرار می‌گیرند و به مرحله تجاری‌سازی می‌رسند. در این فاز، تجهیزات ویژه ساخت و تولید و نیروی انسانی جهت تولید ایده های انتخاب شده برای وب سری، به اشتراک گذاشته خواهد شد.

به گفته دبیر جشنواره کودکآنلاین، مکانی در تهران جهت استقرار تیم های تولید در نظر گرفته شده و قرار است به کمک حامیان، یک نمونه جهت تولید یک فصل یا سیزن از وب سری ها به مرحله تولید برسد، ضمن آن که قرار است در این مرحله، بیست ایده حمایت شود و به تجاری سازی برسد.

نخستین جشنواره فیلم کوتاه و وب سری کودکآنلاین با حمایت همراه اول و بنیاد سینمایی فارابی به دبیری سیدجمال هادیان در چهار فاز فراخوان ایده، انتخاب ایده‌های برتر، مشارکت در تولید ایده‌ها و انتخاب تولیدات برتر برگزار می‌شود و مراسم پایانی جشنواره، اردیبهشت سال 98 برگزار خواهد شد.