به گزارش هنرآنلاین، محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تحلیل کم و کیف جشنواره موسیقی فجر سال جاری که درصد بالایی از رضایت‌مندی هنرمندان و مخاطبان را به همراه داشت، گفت: در شرایطی که مردم فشارهای سنگین معیشتی را تحمل کرده و عصبانیت بسیاری دارند یکی از اقداماتی که می‌تواند برای آن‌ها تفریح سالم و شاد به ارمغان آورد برگزاری جذاب و متفاوت جشنواره‌‌ها ازجمله جشنواره موسیقی با نگاهی آزادتر و ارائه انواع موسیقی همچون، کلاسیک، پاپ، سنتی، نواحی، خارجی و... است چراکه در این شرایط می‌توان در میان سلایق متفاوت هنری، هنرمندان و مخاطبان رضایت‌مندی ایجاد کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سی‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر که به‌تازگی به پایان رسیده است ابتکارات متفاوت و جذابی نسبت به گذشته دیده شد، افزود: تنوع موسیقی و توجه به موسیقی در شئون مختلف ازجمله این ابتکارات قابل دفاع به شمار می‌آیند.

وکیلی با اعتقاد به اینکه این جشنواره ظرفیت موسیقی ایرانی را در چارچوب قوانین موجود و فرهنگ کنونی به رخ کشید، ادامه داد: هرچه بیشتر به ظرفیت‌های مختلف موسیقی رسمیت داده شود از زیرزمینی شدن این هنر جلوگیری خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس نواختن موسیقی ایرانی توسط موزیسین‌های دیگر کشورها در سی ‌و چهارمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را نشان از به‌کارگیری تدبیر در فضای هنری کشور دانست و اضافه کرد: مسئولان و هنرمندان باید مراقب باشند موسیقی شناسنامه‌دار را قربانی موسیقی‌هایی دیگر از ترس زیرزمینی شدن آن‌ها نکنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه گاهی مسئولان با فیگور روشنفکری به سمت موسیقی زیرزمینی غش کرده و موجب بی‌حرمتی و بی‌اعتنایی به موسیقی رسمی کشور می‌شود، تأکید کرد: اگر بنا به پیمودن درست مسیر است باید توازن و تعادل در مدیریت موسیقی حفظ شده و حرمت موسیقی ایرانی پاس داشته شود.