سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این باره گفت: استان فارس با دو شهر، بیشترین سهم را در پنج شهر نهایی راه یافته به پایتخت کتاب، به دست آورد.

صابر سهرابی ادامه داد: در مرحله پیش‌تر این دوره جشنواره سه شهر از فارس در بین بیست شهر نامزد پایتختی کتاب قرار داشتند.

وی افزود: با حذف اوز در مرحله نهایی این دوره پایتختی کتاب، دو شهر شیراز و صدرا توانستند به جمع پنج شهر نامزد نهایی پایتختی کتاب راه یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه کرد: از جمله شاخص‌های انتخاب پایتخت کتاب ایران می‌توان به شهروند محور بودن طرح‌ها، مشارکت صنوف مختلف در امر کتابخوانی، تعامل با دستگاه‌های مختلف شهری و برنامه‌ریزی سال آینده، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: دو روستای فارس هم توانسته‌اند به جمع ١٠ روستای برگزیده جشنواره روستاها و شهرهای دوستدار کتاب راه یابند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس گفت: دو روستای جایدشت از توابع شهرستان فیروزآباد و روستای کریشکی از توابع شهرستان لارستان دو روستای فارس هستند که در جمع ١٠ روستای برگزیده جشنواره روستاها و شهرهای دوستدار کتاب راه یافته‌اند.

لازم به ذکر است که اختتامیه پایتختی کتاب ایران و جشنواره روستاها و شهرهای دوستدار کتاب، چهارم اسفندماه جاری و با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در تهران برگزار خواهد شد.

 

الهه بهرامی